آموزش برجسته کردن لب به یاری 10 روش خانگی

به گزارش مهسان بلاگ، انگیزه - آرایش و زیبایی - اغلب خانم ها سعی بر برجسته کردن لب هایشان دارند، زیرا انجام این کار تاثیر فرارانی در تغییر شکل صورتشان داشته و به زیبایی صورت آن ها می افزاید. همچنین برجسته کردن لب ها می تواند یکی از بهترین راه ها برای داشتن لب های زیبا و در نهایت صورتی زیبا محسوب گردد. با روش های زیر از لب های تان مراقبت نموده و آن ها را حجیم و زیبا کنید.

آموزش برجسته کردن لب به یاری 10 روش خانگی

چند روش طبیعی برای برجسته کردن لب

1. به لب هایتان مسواک بزنید

بعد از اینکه دندان هایتان را مسواک زدید، لب های خود را نیز به طور کامل مسواک بزنید. اگر بر روی لب هایتان مسواک خشک را بمالید، این کار باعث تمیز شدن لب هایتان از پوسته های روی آن می گردد و ظاهرتان را بهبود می بخشد. مسواک زدن نه تنها سلول های مرده پوست را رفع می نماید بلکه لب ها را نیز نرم و صاف می نماید. مسواک زدن باعث تحریک خون رسانی و افزایش گردش خون لب ها می گردد.

2. لبخند بزنید

لب های خود را بسته نگه دارید و تا آنجایی که می توانید لبخند زده و لب های خود را کش بدهید. برای 5 ثانیه لبخند خود را نگه دارید، بعد از آن لب های خود را جمع نموده و رو به جلو فشار دهید. تا آنجایی که ممکن است عضلات لب خود را منقبض نمایید. این روش را 20 بار تکرار کنید.

3. حرکت و چرخش لب ها

لب های خود را محکم به روی هم فشار داده و تا حد امکان لب هایتان را به سمت راست حرکت دهید. انجام این حرکت را 5 ثانیه نگه دارید؛ سپس لب هایتان را به سمت چپ حرکت دهید. این حرکت را 15 بار تکرار کنید.

در روش دیگر از همین نوع، دهانتان را ببندید و لب هایتان را همانند حالت بوسه فرم دهید. لب ها را به آرامی در جهت عقربه های ساعت 2 بار بچرخانید، سپس همین حرکت را در جهت مخالف تکرار نمایید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

4. برجسته کردن لب ها با قالب یخ

قالب یخ بهترین ماده برای زنده کردن سلول های مرده است. اگر یخ را بر روی لب هایتان ماساژ دهید، جریان خون در پوست لب افزایش یافته و باعث می گردد لب ها قرمز به نظر برسد. لب ها را روزی یک بار با یک قالب یخ به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید.

5. برجسته کردن لب ها با ماساژ

ماساژ دادن باعث تحریک و تورم لب ها می گردد. برای این کار می توانید از روغن ماساژ پوست استفاده نموده و لب های خود را به آرامی برای 5 تا 6 دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را با آب بشویید. انجام روزانه این روش، باعث می گردد به طور طبیعی لب هایتان حجیم گردد.

6. برجسته کردن لب ها با عسل

عسل سرشار از مواد مغذی، شامل آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است. عسل علاوه بر حجیم کردن لب ها، به روشن سازی پوست لب ها نیز یاری می نماید. برای انجام این کار به مدت ده دقیقه چند بار در روز عسل خالص را روی لب ها بمالید. سپس لب های خود را با یک پارچه نرم پاک کنید. علاوه براین می توانید شب ها قبل از خواب، عسل را به لب هایتان بمالید و اجازه دهید تا صبح روی لب هایتان باقی بماند. این روش برای محافظت از لب ها در سرما نیز کارآمد است.

7. برجسته کردن لب ها با آرایش

آرایش راه چاره ساده و تاثیر گذاری برای برجسته کردن لب ها است. برای انجام این کار، ابتدا سایه رژ لب را انتخاب کنید اما همواره سعی کنید رژ لب مناسب را انتخاب کنید تا با رنگ پوستتان تناسب داشته باشد. رژلب تیره استفاده نکنید؛ زیرا استفاده از رنگ های تیره، لب ها را کوچک تر نشان می دهد. بنابراین از رژ لب های رنگ روشن و مات بهره ببرید. این کار باعث می گردد که لب ها به طور طبیعی عظیم تر به نظر برسند.

8. استفاده از دارچین، فلفل و روغن زیتون

در این روش، نصف قاشق فلفل سیاه، نصف قاشق دارچین، و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. پیش از استفاده، ابتدا مواد را بر روی پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیتی ندارید. سپس یک مسواک بردارید و آن را در مواد به دست آمده آغشته کنید. با مسواک به مدت چند دقیقه، لب ها را ماساژ دهید. زمانی که احساس کردید لب هایتان برجسته شده است، از ادامه کار دست کشیده و لب هایتان را بشویید.

9. برجسته کردن لب ها با دارچین و وازلین

از آنجایی که وازلین خاصیت مرطوب کنندگی دارد، می تواند سوزش ناشی از استفاده دارچین را کاهش دهد. به همین منظور می توانید با استفاده از این مواد، لب های خود را عظیم تر کنید. برای استفاده از این ترکیب، ابتدا یک قاشق از پودر دارچین را با مقداری وازلین ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را روی لب هایتان مالیده و به صورت دورانی کوچک ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. این روش را 1 یا 2 بار در هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

10. برجسته کردن لب ها با ویتامین E

ویتامین E، می تواند تاثیر بسزایی در برجسته شدن لب هایتان داشته باشد. برای برجسته شدن لب ها می توانید کپسول ویتامین E را باز نموده و مایع آن را به لب هایتان بمالید.

در این مطلب شما را با روش هایی ساده برای عظیم کردن لب آشنا کردیم. اگر می خواهید با یکی از محصولاتی که به درمان و پیشگیری از خشکی لب ها یاری می نماید، آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب موجود در لینک زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسکراب لب در خانه

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61039

به "آموزش برجسته کردن لب به یاری 10 روش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش برجسته کردن لب به یاری 10 روش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید