احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

به گزارش مهسان بلاگ، عصر پنج شنبه 13 تیر 1398 اقای راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران در اعتراض به توقیف نفتکش حامل نفت جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگاران، در جریان این احضار رئیس اداره سوم غرب اروپا با غیرقابل قبول دانستن این اقدام و اینکه حسب اطلاعات موجود توقیف این نفتکش به درخواست آمریکا انجام شده است، خواهان رهاسازی سریع نفتکش مزبور شد. وی با اشاره به حرکت این نفتکش در آبراه های بین المللی، اقدام نیروی دریایی انگلیس را معادل با راهزنی دریایی دانسته و گفت آن کشور حق ندارد تحریم های یکجانبه خود یا اتحادیه اروپا را به صورت فراسرزمینی علیه کشورهای دیگر اعمال نماید. این همان سیاست زورمدارانه آمریکا است که کشورهای اروپایی همیشه نسبت به آن معترض بوده اند.

در این دیدار مدارک و مستندات مربوط به این نفتکش و محموله آن که حکایت از حرکت کاملاً قانونی نفتکش دارد در اختیار سفیر انگلیس قرار گرفته و تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت های سیاسی و قانونی خود برای رهاسازی این کشتی و استیفای حقوق خود استفاده خواهد نمود.

سفیر انگلیس با اظهار اینکه مراتب را سریعاً به لندن منتقل خواهد نمود تاکید نمود انگلیس از تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران تبعیت نمی کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11792

به "احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید