اربابی: یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار گرفته است، طالبیان: رسالت همه دستگاه ها توسعه بافت تاریخی یزد است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران یزدی خبر داد.

اربابی: یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار گرفته است، طالبیان: رسالت همه دستگاه ها توسعه بافت تاریخی یزد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، حسین اربابی، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی که به استان یزد سفر کرده است، امروز چهارشنبه 26 تیر 98، در نشست شورای راهبردی یزد، میراث دنیای با اشاره به این که مهم ترین سرمایه یزد، پیشینه تاریخی آن است، گفت: استان یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف است و سال گذشته رتبه اول را در این زمینه به دست آورد.

اربابی با بیان اینکه سرمایه گذاران یزدی طرح های خود را از پیش تصویب شده بدانند افزود: از تمام سرمایه گذاران یزدی حمایت می کنیم و از هیچ کمکی در زمینه مالی برای آنها کم نمی گذاریم.

وی گفت: دنیای شدن یزد یکی از اتفاقات بزرگ برای این میراث ارزشمند بود اما ضمن حفظ آن باید به ثروتی در جیب مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به بهره برداری مناسب از ظرفیت های استان کویری یزد افزود: استان یزد توانسته از کمترین امکانات خود بیشترین بهره بردار را داشته باشد این در حالی است که استان های بهره مند از مواهب طبیعی نتوانسته اند به خوبی از ظرفیت های خود استفاده کنند.

افزایش مسئولیت ها بعد از ثبت دنیای یزد

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: بعد از مدت ها پیروز شدیم قانون حمایت از مالکان و بهره برداران آثار تاریخی را ابلاغ و به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برسانیم.

طالبیان با اشاره به این که ثبت یزد در فهرست میراث دنیای یک شبه به دست نیامده است افزود: موضوع فقط ثبت بافت تاریخی نیست بلکه موضوع شهر تاریخی است و رسالت دستگاه های استان یزد و سازمان میراث فرهنگی حفظ بافت تاریخی و توسعه آن در شهر تاریخی یزد است.

وی با بیان اینکه ثبت یزد در فهرست میراث دنیای خاتمه کار نیست گفت: مسئولیت ما بعد از ثبت افزایش یافته و در سطح کشور نیز نگاه ویژه و مثبتی به استان یزد وجود دارد، بر همین اساس دانش حفاظت از این میراث دنیای نیز باید در همین سطح افزایش یابد.

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه دانش سازه های خشتی باید از برد به دنیا معرفی شود گفت: موضوع خشت و استاندارد ضوابط ساختمان های خشتی با همکاری دانشگاه یزد و متخصصان فرانسوی در حال پیگیری است تا این معماری اصیل را در کل کشور اجرایی کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12522

به "اربابی: یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار گرفته است، طالبیان: رسالت همه دستگاه ها توسعه بافت تاریخی یزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربابی: یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار گرفته است، طالبیان: رسالت همه دستگاه ها توسعه بافت تاریخی یزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید