ارتباط رژیم غذایی با کاهش ریسک کم شنوایی زنان

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - محققان با بررسی ارتباط سه رژیم غذایی متفاوت و ریسک کاهش شنوایی دریافتند رژیم غذایی سالم با کاهش خطر کم شدن شنوایی در زنان مرتبط است.

ارتباط رژیم غذایی با کاهش ریسک کم شنوایی زنان

به گزارش سالم خبر، برخی مطالعات نشان می دهند که رژیم غذایی ممکن است بر ریسک کاهش شنوایی تاثیر داشته باشد. در مطالعات قبلی هم به بررسی این رابطه پرداخته شده است اما ارتباط آن همچنان نامشخص بود.

در مطالعه جدید توسط محققان بیمارستان زنان و بریگام، محققان رابطه بین سه رژیم غذایی متفاوت را با ریسک ابتلا به کاهش شنوایی در 70,966 زن که مدت 22 سال تحت نظر بودند بررسی کردند: رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین (AMED)، شیوه های تغذیه ای توقف فشارخون بالا (DASH)، و شاخص تغذیه سالم جایگزین 2010 (AHEI-2010).

شارون کورهان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: تغذیه خوب در سلامت عمومی بدن تاثیر مهمی دارد و حتی در کاهش ریسک کم شدن شنوایی هم سودمند است.

محققان اطلاعات مشروحی از رژیم غذایی زنان را هر چهار سال یکبار بررسی کرده و دریافتند زنانی که رژیم غذایی شان شباهت بیشتری با الگوهای رژیم غذایی AMED یا DASH داشت حدود 30 درصد کمتر با ریسک کاهش شنوایی متوسط یا شدید روبرو بودند.

همچنین محققان مشاهده کردند زنانی که الگوی تغذیه ای شان بیشتر شبیه به AHEI-2010 بود کاهش ریسک کم شدن شنوایی حتی بیش از 30 درصد بود.

رژیم غذایی AMED شامل روغن زیتون خام و تصفیه نشده، غلات، حبوبات، سبزیجات، میوه، مغزیجات آجیلی، و ماهی است.

رژیم غذایی DASH سرشار از میوه و سبزیجات و لبنیات کم چرب بوده و میزان سدیم آن پایین است. رژیم غذایی AHEI-2010دارای مولفه های مشابه با دو رژیم غذایی دیگر است.

محققان عنوان می کنند برای تایید این مسئله نیاز به آزمایشات بیشتری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79269

به "ارتباط رژیم غذایی با کاهش ریسک کم شنوایی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط رژیم غذایی با کاهش ریسک کم شنوایی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید