از تجربه ولاسکو استفاده می کنیم، هدف مان کسب سکوی المپیک است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در گفت و گو با رادیو ایران درباره دستاورد نشست هم اندیشی دیروز فدراسیون والیبال با مربیان و پیشکسوتان جهت انتخاب سرمربی تیم ملی، گفت: یکی از دغدغه های جدی جامعه والیبال این است که تیم ملی بتواند درالمپیک انتظارات را برا آورده کند که امری طبیعی است. بعد از تعطیلی مسابقات بخاطر شیوع ویروس کرونا در دنیا، ما با سرمربی تیم ملی یعنی آقای کولاکوویچ قطع همکاری کردیم. اکنون طبیعتا حساسیت هایی برای همه ما وجود دارد که تیم ملی ایران با توجه به طراز خود در دنیا، سرمربی قصد دارد که بتواند ایران را به اهداف خود برساند. که البته کار سختی است.

از تجربه ولاسکو استفاده می کنیم، هدف مان کسب سکوی المپیک است

او ادامه داد: اختلاف نظرهایی هست در خصوص اینکه سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد یا مربی درجه یک خارجی! همچنین یک دیدگاه هم مطرح است که اصلا ملیت مهم نیست و باید به توانایی مربیان نگاه کرد. به عنوان مثال تیم هایی چون روسیه که خود از کشورهای اولیه فراوری بازیکن و مربی در سطح جهانی هست، برای تیم ملی خود از یک مربی فنلاندی استفاده می نماید چون توانایی ها را در اولویت قرار میدهند. یا سایر کشورهای سطح اول جهان که بعضا بخاطر دلایل مختلف مربی غیر بومی استفاده می نمایند.

سرمربی فدراسیون والیبال ایران در خصوص مذاکره با یک مربی روسیه ای نیز گفت: واقعا ما هنوز با هیچ مربی وارد مذاکره نشده ایم، اما تعدادی از مربیان گفته اند که آماده مذاکره هستند. ما الان سهمیه المپیک داریم و این تیم آماده حضور در المپیک 2021 می باشد، طبیعی است که مربیان جهان چنین شرایطی را دوست دارند و می خواهند با ما وارد المپیک شوند تا به برند خود اعتبار بیشتری دهند. با توجه به شرایط کنونی در حال آنالیز دقیق تر هستیم تا ببینیم مربی داخلی خوب است یا خارجی؟ همچنین باید ببینیم که یک مربی باید در چه سطحی باشد که بتواند تیم ملی ایران را به اهداف خود برساند. زمان هم برای این کار داریم.

داورزنی در خصوص مذاکره با ولاسکو نیز گفت: یکی از ظرفیت هایی که روی آن فکر می کنیم، تجربه مربی بزرگی چون ولاسکو است. همانطور که می داند بیشتر موفقیت های والیبال ایران در زمان او رخ داد. با این حال فعلا معین نیست که او را به عنوان سرمربی بخواهیم یا به عنوان مشاور از او استفاده کنیم. اولویت اول کادر ایرانی است و الویت دوم، سرمربی ایرانی با کادر یا مشاوری خارجی است. همچنین دیدگاهی هست که اگر مربی طراز اول پیدا کردیم با او قرارداد ببندیم. الان در حال آنالیز شرایط هستیم تا ببینیم چه کسی می تواند به والیبال ایران در رسیدن به اهدافش یاری کند.

او همچنین در خصوص احتمال ایرانی بودن کادر آینده تیم ملی والیبال ایران، گفت: نکته این است که قرارداد کولاکوویچ شهریور تمام می شد و در خصوص عملکرد او هم نقدهایی وجود داشت. با توجه به درخشش والیبال ایران در زمان ولاسکو، همه مربیان بعد از او بلا استثنا با ولاسکو مقایسه می شوند که به همین منظور نگاه به آقای کولاکوویچ به گونه ای بود که او را با ولاسکو مقایسه می کردند و به همین دلیل معتقد بودند که با توجه به نتایج کسب شده، تیم ملی ایران مربی بهتری قصد دارد.

داورزنی تاکید نمود: حضور در المپیک با مربیان داخلی برای ما افتخار است، اما می خواهیم که تیم مل نتیجه بگیرد. باید ببینیم چه ظرفیتی را می توانیم به کار بگیریم تا نتیجه مورد نظر به دست آید و پیگیر هستیم تا انتظاراتی که مردم دارند را برآورده نمایند.

وی در خصوص بازگشت سیچلو نیز گفت: آقای سیچلو در ان مقطعی که با ولاسکو کار میکرد، به عنوان یک یاری قابل توجه بود. بکی از بحث های ما این است که اگر قرار باشد با کادر کاملا ایرانی کار کنیم باید چه کسی انتخاب گردد، اگر هم می گردد ک مربی درجه یک بیاوریم. همچنین باید آنالیز کنیم که جه افرادی در چه زمینه هایی می توانند به تیم ملی ایران یاری نمایند که از همین رو ظرفیت های مختلف را آنالیز می کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان هدف تیم ملی رسیدن به سکوی المپیک و حضور در جمع چهار تیم پایانی است؟ شرح داد: قطعا به عنوان آرمان و ارزش، سکوی المپیک هدف ما است و الان هم سکوی المپیک را می خواهیم . برای رسیدن به آن هدف کوشش می کنیم که البته کا دشواری است.

رئیس فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ایران برای آوردن سرمربی خارجی با مشکل ارزی روبرو نیست؟ شرح داد: مطمئنا کار ساده ای نیست، اما نگران نیستیم . اگر قرار بر آوردن مربی خارجی درجه یک باشد، کوشش می کنیم مشکل حل گردد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47977

به "از تجربه ولاسکو استفاده می کنیم، هدف مان کسب سکوی المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تجربه ولاسکو استفاده می کنیم، هدف مان کسب سکوی المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید