استقلالی ها فراموش نکنند، قانون 90 به 10 در دربی برگشت به نفع پرسپولیس

به گزارش مهسان بلاگ، امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال و سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ حرف هایی درباره قانون 90 به 10 درصد را مطرح کردند که تأثیر آن را شاید ماه ها بعد بتوان دید.

استقلالی ها فراموش نکنند، قانون 90 به 10 در دربی برگشت به نفع پرسپولیس

به گزارش خبرنگاران ، بعد از مخالفت مدیرعامل باشگاه استقلال، قرار بر این شد که سکوهای استادیوم آزادی در دربی 5 مهر به صورت 50 - 50 بین طرفداران سرخابی تقسیم گردد. با این حال اما رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید نموده که در بازی برگشت قطعاً قانون 90 به 10 اجرا خواهد شد. تجربه اما نشان می دهد که زمانش که برسد استقلالی ها معترض خواهند شد و صحبت های مدیرعامل خود در وقتی با این موضوع موافقت می کرد را فراموش خواهند کرد. آن وقت جنجالی مشابه جنجال سوپرجام، دردسر جدیدی در فوتبال خواهد بود. به همین خاطر بهتر است از همین امروز که هنوز حرف ها تازه است و گویندگان حی و حاضر، بهتر است تأکید کنیم و هشدار دهیم تا مدتی بعد وقتی همه آب ها از آسیاب افتاد، دچار فراموشی نشویم.

روز دوشنبه 2 مهرماه سال 1397 را به خاطر بسپارید. ماه ها بعد به اهمیت این جمله پی خواهید برد. در این تاریخ امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال و سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ حرف هایی درباره قانون 90 به 10 درصد را مطرح کردند که تأثیر آن را شاید ماه ها بعد بتوان دید. شاید یک هفته قبل از دربی برگشت که سازمان لیگ بحث اجرای قانون 90 به 10 را مطرح می نماید. درست همان زمان است که باید انتظار اعتراض های احتمالی استقلالی ها را داشته باشیم. اعتراض به اینکه با توجه به تقسیم برابر سکوهای استادیوم آزادی بین طرفداران پرسپولیس و استقلال در بازی رفت، چرا این قانون در بازی برگشت اجرا نمی گردد؟

در ماجرای سوپرجام استقلالی ها ثابت نموده اند که درباره اظهارنظرهایی که مطرح می نمایند، حافظه ضعیفی دارند و خیلی زود، اظهارنظرهای قبلی خود را فراموش می نمایند. این همان اتفاقی بود که در جریان سوپرجام رخ داد. با اینکه مسوولان استقلال تأکید نموده بودند که به هیچ قیمتی حاضر نیستند برای شرکت در بازی سوپرجام از ترکیه به تهران بیایند اما بعد از اعلام رأی 3 بر صفر به سود پرسپولیس، همگی معترض شدند که چرا کمیته انضباطی چنین حکمی را صادر نموده است.

جو که بیشتر متشنج شد، بحث شکایت به دادگاه حکمیت ورزش و باقی ماجراها را مطرح کردند و هنوز که هنوز است معتقدند فدراسیون فوتبال در ماجرای سوپرجام در حق استقلال اجحاف نموده است. حال آنکه هم مصاحبه های مسوولان باشگاه در سایت های خبری موجود است و هم مصاحبه سعید فتاحی که تاریخ سوپرجام را پیش از خاتمه رقابت های لیگ و برگزاری فینال جام حذفی اعلام نموده بود.

بعد از حرف هایی که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال و سعید فتاحی در برنامه تلویزیونی 90 مطرح کردند، برای اجرای قانون 90 به 10، راه هرگونه اعتراضی بر استقلالی ها بسته گردیده است. وقتی فتاحی بیان کرد که این قانون در دربی رفت به دلیل مخالفت مدیرعامل باشگاه استقلال اجرا نگردیده و او از پر نشدن سکوهای استادیوم می ترسیده و ترجیح داده سکوها به صورت 50 - 50 بین طرفداران تیمش و رقیب تقسیم گردد، فتحی هیچ دفاعی از خود نداشت.

حتی فتاحی تأکید کرد که این باعث نمی گردد در بازی برگشت قانون 90 به 10 اجرا نگردد و به طور قطعی در دربی بعدی طرفداران پرسپولیس می توانند 90 درصد از سکوهای استادیوم را به خود اختصاص دهند. فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال هم تأکید کرد که هیچ مسئله ای با این موضوع ندارد!

این جمله مدیرعامل استقلال و پذیرش صحبت های رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ، موضوعی نیست که بعدها بتواند آن را کتمان کند اما فتحی پیش از این نشان داده که اعتراض طرفداران و تشنج سکوها می تواند رویکرد او را نسبت به بسیاری موارد به طور کامل تغییر دهد. همان طور که در ماجرای سوپرجام برای آرام کردن طرفداران تا شکایت به CAS پیش رفت.

البته که برای این دربی زیرساخت های لازم هم برای اجرای این قانون وجود نداشته و البته که نیروی انتظامی هم موافقت زیادی با این موضوع نداشته اما هیچ یک از این ها موافقت فتحی با تقسیم 50 - 50 سکوها را توجیه نمی نماید و باعث نمی گردد که طرفداران و مسوولان پرسپولیس موافقت او بابت اجرای قانون 90 به 10 در بازی برگشت را فراموش نمایند.

حالا سازمان لیگ فرصت لازم را در اختیار دارد که زیرساخت های لازم را برای اجرای قانون فراهم کند و با آمادگی کامل در دربی برگشت، موافقت نیروی انتظامی را هم بگیرد تا هیچ بهانه ای برای این موضوع وجود نداشته باشد. به خصوص که الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم دیگر این فرصت را به سازمان لیگ نخواهد داد که باز هم اجرای این قانون را به تعویق بیندازند.

ضمن اینکه باید قبول کرد که این قانون هر زمانی هم که اجرای گردد، قطعاً در ابتدا مسائل و نواقصی را خواهد داشت و مسوولان باید خود را برای این مسائل آماده نمایند تا این قانون هم مثل هر قانون دیگری در میان طرفداران پذیرفته گردد.

مهم تر اینکه شرکت طرف قرارداد باشگاه های سرخابی برای بلیت فروشی، طرح هایی را در نظر دارد تا حین اجرای بلیت فروشی الکترونیکی بتواند، بحث شناسایی کامل طرفداران و جلوگیری از بروز تخلف در استادیوم ها را هم اجرا کند. هرچند که این پروسه با توجه به شماره دار نبودن جایگاه ها همچنان دور از ذهن خواهد بود.

با همه این نواقص اما تصمیم سازمان لیگ به اجرای هر چه زودتر قانون است و استقلالی ها نباید فراموش نمایند که خودشان فرصت میزبانی و بهره گیری از 90 درصد سکوهای استادیوم آزادی را از دست داده اند. بعدها وقتی پرسپولیس بخواهد از حق خود استفاده کند، معترض نشوند و تقصیر را به گردن مسوولان سازمان لیگ نیندازند.

1 -2

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1694

به "استقلالی ها فراموش نکنند، قانون 90 به 10 در دربی برگشت به نفع پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلالی ها فراموش نکنند، قانون 90 به 10 در دربی برگشت به نفع پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید