اطلس فرهنگی و گردشگری 700 روستا در اصفهان تدوین می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اعلام این مطلب اضافه نمود: اطلس فرهنگی و گردشگری بیش از 700 روستا در پهنه استان اصفهان در راستای توسعه گردشگری روستایی و توسعه متوازن گردشگری در تمامی نقاط استان پهناور اصفهان تدوین می گردد.

اطلس فرهنگی و گردشگری 700 روستا در اصفهان تدوین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون اللهکمک اضافه نمود: بی شک مقوله فرهنگ شاخصه ارزشمندی است که توانائی راهنمایی، مدیریت و برقراری تعادل و پایداری را در جامعه به ویژه از منظر گردشگری دارا است.

او اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های مقوله فرهنگ در راستای توسعه گردشگری، به ویژه در مناطق روستائی، و با عنایت به ظرفیتهای عظیم، اما، مغفول مانده و ناشناخته فرهنگی در جای جای استان اصفهان، دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی استان، بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در تابستان سال جاری کار تدوین اطلس، مردم شناسی و زبان و گویش های استان را شروع می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان توضیح داد: در زمینه تدوین اطلس فرهنگی روستاهای استان و در گام نخست تعداد 694 روستا در محدوده 7 شهرستان در محور شمال استان در پوشش این طرح پژوهشی قرار می گیرند.

الله کمک همچنین اظهار داشت: این طرح بنیادی، از تابستان 1398 شروع خواهد شد و تیمی علمی متشکل از اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان و همچنین تنی چند از اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان اصفهان در حوزه گردشگری در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

او گفت: در اجرای این طرح جدای از نهادهای ذکر شده کوشش شده تا با حفظ حقوق معنوی، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز حضور فعال داشته باشند.

پس از تدوین اطلس فرهنگی و گردشگری روستاهای استان اصفهان که یک سال به طول می انجامد، تمامی اطلاعات در سامانه های الکترونیک اداره کل بارگذاری شده و امکان دسترسی علاقه مندان به آنها فراهم می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11639

به "اطلس فرهنگی و گردشگری 700 روستا در اصفهان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس فرهنگی و گردشگری 700 روستا در اصفهان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید