اظهارات جدید رابرت اقتصادی درباره برجام، مواضع ضد و نقیض دولت بایدن

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه ای اظهار داشت: آمریکا می خواهد به سیاست فشار حداکثری علیه ایران انتها دهد.

اظهارات جدید رابرت اقتصادی درباره برجام، مواضع ضد و نقیض دولت بایدن

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا در این خصوص ادعا کرد که رییس جمهور کشورش می خواهد به سیاست فشار حداکثری علیه ایران سرانجام دهد!

رابرت اقتصادی همچنین گفت: مصاحبه در خصوص توافقی گسترده تر تنها بعد از بازگشت به برجام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بدون اشاره به اینکه دولت پیشین آمریکا در سال 2018 با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از این توافق بین المللی خارج شد، گفت که جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا بر این باور است که در صورت بازگشت ایران به برجام، واشنگتن نیز به آن بازخواهد گشت!

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد: بایدن گفته است، می خواهد به برجام بازگردد. اما زمانی می توان از فراگیر کردن این توافق سخن گفت که همه طرف ها به رعایت مفاد آن بازگشته و با هم آشتی نموده باشند. پس از آن است که امکان مذاکرات جدید به وجود می آید.

اقتصادی در ادامه این مصاحبه اضافه نمود که به گمان او، دولت بایدن به فشار حداکثری علیه ایران سرانجام خواهد داد و کوشش خواهد نمود به وسیله دیپلماسی به ایران فشار وارد کند.

این در حالی است که پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با موضع گیری متفاوتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفته بود که بازگشت کشورش به برجام مستلزم همکاری ایران برای توافقی محکم تر و طولانی تر است که دربرگیرنده سایر مسائل هم باشد!

از سوی دیگر، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز ساعاتی پیش در کنفرانسی که توسط روزنامه زیت برگزار گردید، توضیح داد: در دوران دونالد ترامپ، آمریکا سیاست فشار حداکثری را اعمال کرد؛ اما این (سیاست) حداقل در خصوص ایران موثر نبود.

در حالیکه دولت جدید آمریکا پیشتر در ادعایی عوام فریبانه مدعی شده بود که در صورت بازگشت تهران به فعالیت های هسته ای پیشین خود، حاضر است به توافق سال 2015 بازگردد؛ جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده است که این واشنگتن بود که با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شد و لذا این کشور باید ابتدا به جبران اقدامات خصمانه خود بپردازد.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76280

به "اظهارات جدید رابرت اقتصادی درباره برجام، مواضع ضد و نقیض دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جدید رابرت اقتصادی درباره برجام، مواضع ضد و نقیض دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید