اعلام زمان کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از یارانه بگیران

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: بازپرداخت اقساط وام یک میلیون تومانی که اردیبهشت ماه به حساب یارانه بگیران نقدی واریز شد، از ماه جاری و مصادف با یکصد و سیزدهمین مرحله پرداخت یارانه به مبلغ 35 هزار و 100 تومان شروع می شود.

اعلام زمان کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از یارانه بگیران

به گزارش خبرنگاران با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها دولت تصمیم گرفت برای کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از این بیماری، وام یک میلیون تومانی به 24 میلیون خانواده ایرانی که یارانه نقدی (45 هزار و 500 تومانی) می گیرند، پرداخت کند.

نحوه پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شد به این صورت که، ابتدا باید متقاضیان مشخص می شد بنابراین سرپرست خانوار کدملی خود را از طریق سیم کارتی که به نام وی ثبت شده است به سرشماره 6369 پیامک می کرد.

پس از دریافت پیامک و با استفاده از داده های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مشمول بودن متقاضی برای دریافت وام مشخص و اعلام شد.

پرداخت وام به متقاضیان از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شد و در مرحله نخست بیش از 17 میلیون خانوار این وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند. 22 خردادماه که به صورت رسمی پرونده پرداخت وام یک میلیون تومانی بسته شد در مجموع برای 21 میلیون و 51 هزار و 393 خانواده (معادل 87 درصد) تسهیلات پرداخت شد.

البته هفتم تیرماه برای 910 هزار سرپرست خانواری که کدملی خود را به اشتباه یا با شماره تلفن همراه دیگران ارسال کرده بودند، پیامک ارسال شد تا چنانچه تمایل داشتند برای دریافت وام یک میلیون تومانی ظرف مدت پنج روز اقدام کنند.

در ابتدا پیش بینی شده بود که این تسهیلات با سود 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه به حساب یارانه بگیران واریز و اقساط آن از همان حساب یارانه کسر شود. اما رییس جمهور خاطرنشان کرد که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه است. بنابراین سود 12 درصدی به نوعی بین دولت و مردم تقسیم شد که چهار درصد را یارانه بگیر و هشت درصد دیگر را دولت بپردازد و اقساط از 24 به 30 ماه افزایش یابد. در این حالت قسط پرداختی 35 هزار و 100 تومان در هر ماه خواهد بود.

با توجه به اینکه بازپرداخت این تسهیلات تیرماه اعلام شده بود، پیگیری های خبرنگار ایرنا از مراجع ذیربط حاکی از این است که طبق اعلام گذشته کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از این ماه از حساب یارانه بگیران شروع خواهد شد. یارانه نقدی در بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54387

به "اعلام زمان کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از یارانه بگیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از یارانه بگیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید