افتتاح خط انتقال گاز جریان ترک با حضور اردوغان و پوتین، اردوغان: تنش ها بین متحدمان آمریکا و همسایمان ایران در حال افزایش است

به گزارش مهسان بلاگ، خط انتقال گاز جریان ترک با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه در استانبول افتتاح شد.

افتتاح خط انتقال گاز جریان ترک با حضور اردوغان و پوتین، اردوغان: تنش ها بین متحدمان آمریکا و همسایمان ایران در حال افزایش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خط انتقال گاز جریان ترک با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه در استانبول افتتاح شد.

اردوغان در این مراسم گفت: روابط ترکیه و روسیه به طور منظم در حال افزایش است. هدفمان رسیدن به تجارت 100 میلیارد دلاری با روسیه است.

وی با بیان اینکه به عنوان ترکیه نه در عراق، نه در سوریه، نه در لبنان و نه تجارت انرژی در خلیج(فارس) که 30 درصد انرژی را شامل می گردد، جنگ نمی خواهیم. هدفمان کاهش تنش ها و حاکمیت دوباره عقل و منطق بر رفتارهاست. کسی حق ندارد منطقه را وارد جنگ کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: بین متحدمان آمریکا و همسایمان ایران تنش ها رو به افزایش است و با جایی رسیده که کسی نمی خواهد.

اردوغان اضافه نمود: پروژه هایی که منافع ترکیه را در شرق مدیترانه لحاظ نکنند مجال تحقق نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ترکیه در زمینه تامین انرژی افزایش خواهد داشت، گفت: همکاری ترکیه با روسیه در زمینه انرژی نیز مانند سایر حوزه ها پیروز بوده است. با اجرای این پروژه به زیرساخت لازم برای عرضه گاز طبیعی در منطقه دست یافتیم. هدف داریم کشورمان را به یک مرکز جهانی تامین انرژی تبدیل کنیم.

اردوغان گفت: ما به دنبال تنش در منطقه نیستیم و نخواهیم بود. هدفمان حفظ منافع ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی در شرق مدیترانه است. از کشورهای حاشیه مدیترانه می خواهم که بیایند این منطقه را نه میدان تنش، بلکه به حوزه همکاری تبدیل کنیم.

وی با ذکر این نکته که ترکیه و روسیه در دوره اخیر اجازه ندادند که بعضی از اختلاف نظرها مانع توسعه روابط دو کشور گردد، اضافه نمود: جریان ترک نماد همکاری مثال زدنی ترکیه و روسیه در دوره جدید است.

پوتین نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاری روسیه و ترکیه علی رغم موانع مختلف در تمام زمینه گسترش می یابد، اظهارداشت: کوشش هایی برای افزایش تنش در منطقه وجود دارد، اما ترکیه و روسیه رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند.

خط انتقال گاز جریان ترک ظرفیت انتقال 31.5 میلیارد مترمکعب گاز روسیه به ترکیه و اروپا را دارد و در دو راستا جداگانه احداث شده که خط و راستا اول آن به وسیله بستر دریای سیاه گذر نموده و قرار است 15.75 میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به ترکیه منتقل کند.

خط دوم جریان ترک نیز گاز روسیه را به وسیله خاک ترکیه به کشورهای اروپایی منتقل می نماید و روسیه با بعضی کشورهای اروپایی برای عبور این خط لوله از آن کشورها مذاکره می نماید.

در حال تکمیل...

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32501

به "افتتاح خط انتقال گاز جریان ترک با حضور اردوغان و پوتین، اردوغان: تنش ها بین متحدمان آمریکا و همسایمان ایران در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط انتقال گاز جریان ترک با حضور اردوغان و پوتین، اردوغان: تنش ها بین متحدمان آمریکا و همسایمان ایران در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید