افزوده شدن 1.5 درجه سانتی گراد بر دمای زمین تا 20 سال آینده

به گزارش مهسان بلاگ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پدیده تغییر اقلیم به عنوان یکی از بزرگترین چالش های جهانی اطلاع داد و گفت: 1.5 درجه سانتی گراد بر دمای زمین تا 20 سال آینده افزوده می گردد.

افزوده شدن 1.5 درجه سانتی گراد بر دمای زمین تا 20 سال آینده

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، عبدالایمان عموئی اظهار کرد: فدراسیون بین المللی بهداشت محیط (International Federation of Environmental Health)(IFEH))، 4 مهر ماه (26 سپتامبر) سال جاری را با عنوان چالش های تغییر اقلیم، زمان یکپارچگی اقدامات بهداشت محیط جهانی (Climate Change Challenges, time for Global Environmental Health to act in Unison) در سطح جهانی نامگذاری نمود.

وی بااشاره به اینکه پدیده تغییراقلیم یکی از بزرگترین چالش های جهانی پیش روی بشر در عصر حاضر است، توضیح داد: ما انسان ها در هر جا که زندگی می کنیم این پدیده شوم، سلامت و حیات ما را تهدید خواهد نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: براساس تحقیقات دانشمندان محیط زیست جهان تا 20 سال آینده، 5.1 درجه سانتی گراد بر دمای زمین اضافه کرده می گردد به طوری که این افزایش دما، تغییرات شگرفی بر سلامت انسان و محیط زیست بر جای خواهد گذاشت.

عموئی گفت: مهم ترین چالش ها و تهدیدات پدیده تغییر اقلیم، افزایش بروز بیماری های قلبی-عروقی، تنفسی، عفونی و انگلی و همچنین افزایش بروز بلایای طبیعی نظیرسیل، طوفان و کاهش کیفیت منابع آب شرب است.

وی اضافه کرد: عدم سوزاندن پسماندهای خانگی و شهری در شهرها و روستاها، همکاری و مشارکت مردم در مدیریت و جمع آوری پسماندهای خانگی و شهری، حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی برق پدیده تغییر اقلیم را کاهش می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان نمود: افزایش و توسعه فضای سبز در شهرها و روستاها توسط مردم و مسئولین، تشویق افراد جامعه به کاشت درخت در مناسبت های مختلف سال، آموزش و ارتقای فرهنگ محیط زیست در افراد مختلف جامعه به ویژه در بچه ها مهم ترین راهکارهای پیشگیری و کاهش پدیده تغییر اقلیم محسوب می گردد.

عموئی ادامه داد: در راستای کاهش اثرات و پیشگیری از این چالش جهانی، باید همه دولت ها و نیز جامعه جهانی به صورت یکپارچه و مشترک در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت: امید است با افزایش آگاهی و نگرش آحاد مختلف جامعه جهانی، در یک اقدام مشترک و یکپارچه نسبت به حفظ محیط زیست و به دنبال آن، کاهش اثرات نامطلوب پدیده تغییر اقلیم بر سلامت انسان و محیط زیست، گام های مطلوب و مناسبی برداشته گردد.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18111

به "افزوده شدن 1.5 درجه سانتی گراد بر دمای زمین تا 20 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزوده شدن 1.5 درجه سانتی گراد بر دمای زمین تا 20 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید