امیدواری ژاپن به میانجیگری میان ایران و آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، با بالا دریافت تنش میان ایران و ایالات متحده و اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه، توکیو در جستجوی راهی برای برقراری مصاحبه میان تهران و واشنگتن است.

امیدواری ژاپن به میانجیگری میان ایران و آمریکا

این گزارش با نقل قولی از یک مقام وزارت خارجه ژاپن همراه شده است که می گوید: هر دو طرف به دنبال تبادل نظر هستند. اگرچه محدودیت هایی این میان وجود دارد، اما در عین حال این امکان هست که ژاپن نقشی در این ماجرا بازی کند.

دولت ژاپن ابراز امیدواری نموده که بتواند با میانجیگری میان ایران و ایالات متحده توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی را حفظ کند.

یاسوتوشی نیشیمورا،معاون دبیر اول کابینه ژاپن به دنبال تصمیم ایران برای خروج محدود از برجام در یک کنفرانس خبری گفت: مشاهده ما این است که ایران نمی خواهد از توافق هسته ای صرف نظر کند. ما قصد داریم که برای صلح و ثبات در منطقه کوشا باشیم و از روابط محبت آمیز سنتی خود با ایران استفاده کنیم.

رسانه ژاپن تایمز می نویسد که توکیو همیشه از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران که به نقض تحریم های آن منجر شد، حمایت نموده است.

این رسانه اضافه می نماید که ژاپن از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای نیز همسو با کشورهای اروپایی بوده و تاکید داشته که اگر این تصمیم آمریکا بر توافق هسته ای تأثیر منفی بگذارد، بسیار تاسف آمیز خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9274

به "امیدواری ژاپن به میانجیگری میان ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری ژاپن به میانجیگری میان ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید