اگر زود از کوره در می روید این دمنوش را بنوشید!

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا/ یک متخصص گیاهان دارویی گفت: افرادی که احساس کم حوصلگی یا بی حوصلگی می نمایند و اصطلاحا خیلی زود از کوره در می فرایند، می توانند دمنوش به لیمو مصرف نمایند تا این حالت منفی را از بین ببرند.

اگر زود از کوره در می روید این دمنوش را بنوشید!

دکتر داود بخشی، با اشاره به خواص طبی گیاه به لیمو (ورون)، اظهار کرد: به لیمو یک گیاه علفی چندساله است که برگ ها و سرشاخه های جوان آن جمع آوری و خشک می گردد.

وی خواص اصلی به لیمو را در برگ و سرشاخه جوان این گیاه دانست و اضافه نمود: از به لیمو برای تهیه دمنوش استفاده می گردد؛ به این صورت که سرشاخه به لیمو را که دارای دو تا سه برگ است باید در داخل لیوان آب جوش انداخت و بعد از پنج تا شش دقیقه مصرف کرد. جوشانده به لیمو به صورت دم نموده داخل قوری نیز دارای خواص است.

این متخصص گیاهان دارویی، با اشاره به خاصیت فراوان آرام بخشی دمنوش به لیمو، یادآور شد: افرادی که از تمدد اعصاب رنج می برند می توانند از به لیمو استفاده نمایند. همچنین این دمنوش برای تنظیم خواب عالی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه به لیمو به برطرف نفخ معده و روده و بسیاری از مسائل گوارشی یاری می نماید، متذکر شد: به خاطر اثرات مثبتی که دمنوش به لیمو بر سیستم عصبی دارد، عملکرد دستگاه گوارش رو به بهبود می رود و آرامش در دستگاه گوارش ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: افرادی که دچار مسائل گوارشی ناشی از استرس و اضطراب هستند و یا از بیماری های زمینه ای گوارشی رنج می برند، نیز می توانند از به لیمو استفاده نمایند.

بخشی، با اشاره به کارایی همزمان به لیمو در کاهش استرس و آرام کردن افراد مضطرب، مطرح نمود: در واقع دمنوش به لیمو زمینه استرس را از بین می برد و آرامش را به انسان برمی گرداند. همچنین دمنوش به لیمو عضلات گوارشی را تقویت نموده و حالت سردی معده و روده را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه به لیمو به واسطه برخورداری از ترکیبات ارزشمند معطر عکس العمل های ناشی از بی حوصلگی و تنش محیط را کاهش می دهد، گفت: افرادی که احساس کم حوصلگی یا بی حوصلگی می نمایند و اصطلاحا خیلی زود از کوره در می فرایند، می توانند دمنوش به لیمو مصرف نمایند تا این حالت منفی را از بین ببرند.

این متخصص گیاهان دارویی، تسلط بر خویش را یکی دیگر از خواص طبی این گیاه مفید دانست و اعلام کرد: سعی کنید دمنوش به لیمو را تقریبا به صورت گرم مصرف کنید، زیرا حالت ولرم یا سرد آن، خواص مورد نظر را کمتر دارد؛ البته رعایت دما برای سلامت دهان و جهت بلع لازم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56944

به "اگر زود از کوره در می روید این دمنوش را بنوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر زود از کوره در می روید این دمنوش را بنوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید