ایران - کوبا، جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک

به گزارش مهسان بلاگ، تیم های ملی والیبال ایران و کوبا فردا از ساعت 18 و 30 دقیقه در نخستین دیدار انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر می روند.

ایران - کوبا، جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک

به گزارش ، رقابت های انتخابی والیبال المپیک 2020 توکیو در 6 گروه از فردا (آدینه) شروع می گردد و تیم ملی والیبال ایران باید در نخستین بازی اش به مصاف تیم ملی والیبال کوبا برود. شاگردان ایگور کولاکوویچ در حالی آماده این بازی می شوند که به گفته سرمربی تیم ملی در آخرین تمرینی که با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید این تیم شرایط خیلی خوبی ندارد. سرو قامتان ایرانی که در رقابت های لیگ ملت های والیبال و در دور نخست که در 5 هفته با حضور 16 تیم پیگیری شد خوش درخشیدند و در انتها به عنوان تیم دوم به دور نهایی یا همان فینال راه یافتند، دیدار های نهایی برای تیم ملی خوب نبود و ملی پوشان با قبول 2 شکست متوالی مقابل لهستان و برزیل در انتها با عنوان پنجمی دنیا به کارشان انتها دادند.

سرو قامتان اگرچه خوش درخشیدند و نتایج خوبی گرفتند، اما با خستگی و مصدومیت به ایران بازگشتند تا مهیای دیدار های انتخابی المپیک شوند. این مسابقات بدون شک مهم ترین مسابقات تیم ملی است و اگر شاگردان کولاکوویچ بتوانند مقابل حریفانشان به پیروزی دست یابند و سهمیه بگیرند فرصت بیشتری برای تمرکز و تمرین خواهند داشت. آن ها در گروه پنجم رقابت های انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار می گردد با تیم های کوبا، مکزیک و روسیه هم گروه هستند. شاگردان کولاکوویچ تنها در حالتی سهمیه المپیک را می گیرند که با عنوان تیم نخست به کارشان انتها دهند.

ایران - کوبا جدالی همیشه جذاب

تیم ملی والیبال کوبا در شرایطی مقابل ایران قرار می گیرد که دیگر همانند قبل نیست. این تیم در دهه 90 میلادی و حتی تا 10 سال گذشته یکی از قدرت های والیبال دنیا محسوب می شد، اما کناره گیری و مهاجرت بعضی از معروف ترین بازیکنانشان به کشور های دیگر دنیا به مرور زمان این تیم را با شرایط خاص و ویژه ای رو به رو کرد. مردان کارائیب این روز ها تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون دنیای والیبال هستند و بنا به اعلام سرمربی کوبا بازیکنان اصلی شان را همراه ندارند. شاید تصور گردد که با این شرایط پیروزی مقابل کوبا آسان باشد در صورتی که این طور نیست و تیم یکپارچه و یک دست کوبا نشان داده که حتی بدون ستارگانش نیز قدرتمند است.

کوبایی ها در سرویس و حمله قوی و خطرناک هستند، اما در دفاع تعریف چندانی ندارند با این حال آن ها مدال های قهرمانی دنیا، جام دنیای و المپیک را در کارنامه دارند و همیشه نشان داده اند که تیمی خطرناک هستند. تیم های ملی والیبال ایران و کوبا در سال های گذشته هم به مصاف هم رفتند که آخرین برد آن برای تیم ملی ایران بوده است.

آنچه که معلوم است جدی ترین حریف برای رسیدن به المپیک در این گروه پس از تیم قدرتمند روسیه، تیم ملی والیبال کوبا است. تیم های ملی ایران و کوبا در مجموع هشت بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن برای هر کدام از 2 تیم 4 برد بوده است.

برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به توضیح زیر است:

آدینه 18 مرداد ساعت 17:30، ایران - کوبا

شنبه 19 مرداد ساعت 17:30، ایران - مکزیک

یکشنبه 20 مرداد ساعت 20:30، ایران - روسیه

تیم ملی والیبال کشورمان در صورتی که نتواند در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه، بلیت توکیو را کسب کند، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می گردد. تیم های ملی والیبال ایران و کوبا فردا از ساعت 18 و 30 دقیقه در نخستین دیدار انتخابی المپیک به میزبانی سن پترزبورگ روسیه به مصاف یکدیگر می روند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14053

به "ایران - کوبا، جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - کوبا، جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید