بانوی جنگ هم پیشنهاد مذاکره داد!

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید به استفاده از قوه قهریه علیه ایران نموده است، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیشنهاد مذاکره با ایران را داد.

بانوی جنگ هم پیشنهاد مذاکره داد!

این شبکه خبری درگزارش روز سه شنبه خود نوشت: هیلاری کلینتون روز دوشنبه اشاره نمود که ایالات متحده باید بیشتر از رویکرد دیپلماسی در مقابل ایران استفاده کند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره ایران و نحوه مدیریت مسائل و اوضاع مرتبط با آن از سوی ترامپ گفت: می دانید که وینستون چرچیل (نخست وزیر پیشین بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم) جمله مشهوری دارد که می گوید مذاکره همواره بهتر از جنگ است.

فاکس نیوز نوشت: کلینتون به طور ویژه اشاره ای به ترامپ نکرد اما اظهارات او در حالی مطرح شده که ترامپ ظاهرا ایران را به دلیل (به اصطلاح) اقدامات تحریک آمیزش تهدید نموده است.

ترامپ روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: اگر ایران به دنبال جنگ است این انتها رسمی این کشور خواهد بود. هرگز دیگر ایالات متحده را تهدید نکنید.

فاکس نیوز نوشت: تصمیم سال 2018 ترامپ در خارج کردن کشورش از توافق هسته ای ایران، انتقادهایی را از جمله از سوی کلینتون برانگیخت.

هیلاری کلینتون در ماه مه 2018 گفت: خارج کردن آمریکا از توافق هسته ای ایران یک اشتباه بزرگ است. این امر امنیت و اعتماد به آمریکا را کاهش می دهد.

کلینتون که در مراسم یادبود الن تاسچر معاون کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه در دوران حضورش در این وزارتخانه سخن می گفت، اضافه نمود: ما در مذاکره با ایران بر روی برنامه هسته ای این کشور یک سرپوش گذاشتیم.

کلینتون در اظهاراتی که ظاهرا اشاره به کوشش های او در دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا اشاره داشت، اضافه نمود: این اقدامی است که ما باید همچنان انجام دهیم.

فاکس نیوز نوشت: هر چند ترامپ تهدید به اقدام نظامی نموده است، در عین حال از ایرانی ها خواسته برای مذاکره درباره برنامه هسته ای این کشور به میز مذاکره بازگردند. بعد از تهدیدهای ترامپ، ایران گفت که فراوری اورانیوم غنی شده خود را چهاربرابر نموده است اما فراوری اورانیوم را پایین تر از سطح مشخص شده در توافق هسته ای سال 2015 حفظ خواهد نمود.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داده بود که ترامپ از مشاوران ارشدی که به نظر وی ایالات متحده را به سوی تقابل با ایران می برند ناراضی و ناامید شده و او به دنبال گفت وگو با ایران است.

آمریکا مدعی است که اطلاعاتی در مورد آنچه تهدید ایران می خواند، در دست دارد. مقام های آمریکایی و اروپایی گفته اند که با هم اختلافاتی در این زمینه دارند.

واشنگتن پست به نقل از 10 دیپلمات و مقام های 7 کشور اروپایی نوشت که اطلاعات آمریکا رهبران اروپا را متقاعد ننموده است.

23310310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9858

به "بانوی جنگ هم پیشنهاد مذاکره داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی جنگ هم پیشنهاد مذاکره داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید