بنزین در آمریکا گران شد

به گزارش مهسان بلاگ، قیمت بنزین در آمریکا با شروع سفر های تعطیلات سال نو در این کشور به بالاترین حد در 9 ماه اخیر صعود کرد.

بنزین در آمریکا گران شد

به گزارش ایسنا، انجمن خودروی آمریکا گفت: قیمت بنزین در صندلی های سوخت هفته جاری به 2.25 دلار در هر گالن رسید که بالاترین میزان از مارس بود که شیوع جهانی ویروس کرونا اعلام شد. طبق آمار رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان عرضه به 236.6 میلیون بشکه رسیده که پایینترین میزان در یک ماه اخیر است.

ازدحام ترافیک آمریکا در فصل تعطیلات به بالاترین حد در زمان همه گیری رسید. طبق اعلام شرکت فناوری تام تام، شاخص ترافیک بزرگترین افزایش ماه به ماه را از ژوییه نشان داد. با این حال سطح ترافیک هیچ شهری در آمریکا بالاتر از سطح سال 2019 نبود.

فرمان ماندن در خانه برای توقف شیوع کووید 19 تقاضا برای سوخت را در طول سال متاثر کرد و باعث افت تقاضا و قیمت های بنزین و سایر سوخت ها شد. اطلاعات منتشره از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد پالایشگاه های آمریکایی سال جاری با ظرفیت پایین 80 درصد نفت پالایش کردند. شرکت های پالایش بزرگی نظیر اکسون موبیل و رویال داچ شل به دلیل حاشیه سود ضعیف، میزان فراوری را کاهش داده اند و این مسئله روی رشد قیمت خرده فروشی موثر بوده است. قیمت نفت هم تحت تاثیر توسعه توزیع واکسن کووید 19 به بالاترین حد در 10 ماه اخیر صعود نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش جدید فراوری پالایشگاه ها با سفر های ایام تعطیلات مصادف شده که تقاضا برای بنزین را در هفته منتهی به 25 دسامبر به حدود 8.1 میلیون بشکه در روز افزایش داد در حالی که میزان تقاضا در ابتدای دسامبر 7.6 میلیون بشکه در روز بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73420

به "بنزین در آمریکا گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزین در آمریکا گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید