بیلبائو در یک نگاه

به گزارش مهسان بلاگ، بیلبائو یکی از بزرگ ترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود و از مهم ترین مقاصد گردشگری در کشور است. از دیدنی های بیلبائو می توان موزه گوگنهایم بیلبائو، کاسکو ویه خو و میدان پلازا نوئوا را نام برد.

بیلبائو در یک نگاه

بیلبائو (Bilbao) بزرگ ترین شهر استان بیسکای در کشور اسپانیا، واقع در قاره اروپا است. این شهر که در نواحی شمال مرکزی کشور قرار گرفته است، در فاصله 15 کیلومتری از خلیج بیسکای، 610 کیلومتری از بارسلون، 612 کیلومتری از والنسیا و 400 کیلومتری از مادرید، مرکز اسپانیا واقع شده است.

جمعیت بیلبائو بیش از یک میلیون نفر و مساحت آن حدود 41 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر مسیحیان کوتالیک تشکیل می دهند و اقلیت های مسلمان، یهودی و مسیحی پروتستان درصد کمی از جمعیت را شامل می شوند. زبان مردم بیلبائو، اسپانیایی و باسکی است.

بعد از پایه گذاری بیلبائو به وسیله دیگو لوپز پنجم از خاندان قدرتمند هارو، این شهر به علت فعالیت های بندری و صادرات آهن استخراجی، به قطب مالی قلمروی خودختار باسک در نواحی شمالی اسپانیا تبدیل شد. در قرن نوزده میلادی، بیلبا ئو رشد صنعتی شدیدی را تجربه کرد. همین موضوع موجب شد تا بیلبائو به مرکز صنعتی ترین منطقه اسپانیا، بعد از بارسلون تبدیل گردد و با اضافه شدن بعضی منطقه ها اطراف به شهر، جمعیت آن به شدت افزایش یابد.

بیلبائو تحت حکومت اسپانیا قرار گرفته است. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه به شمار می رود و پادشاه به صورت وراثتی انتخاب می گردد. قوه مجریه کشور از هیئت وزرا و نخست وزیر در صدر آن، تشکیل شده است که همگی را پادشاهی اسپانیا برمی گزیند. قوه مقننه را نیز مجلس نمایندگان و مجلس سنا شامل شده اند که نمایندگان هر دو با رای گیری مردمی انتخاب می شوند.

آب و هوای بیلبائو اقیانوسی به شمار می رود و بارندگی در تمام طول سال صورت می گیرد. هوا، اعم از زمستان و تابستان، معتدل باقی می ماند و تغییرات دمایی زیادی را تجربه نمی نماید. میانه دمای هوا در سال از 9.9 تا 19.5 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه، 1,134 میلی متر گزارش شده است.

فرودگاه بیلبائو (Bilbao Airport) در فاصله 9 کیلومتری از شمال شهر قرار گرفته است و در آن پروازهایی از/ به دوبلین، بروکسل، فرانکفورت، زوریخ، استانبول، ونیز، وین، ادینبرو و بسیاری مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از قطار می توان به شهرهایی مانند مادرید، بارسلون و بیگو دسترسی داشت. بعلاوه می توان با کشتی حمل ماشین، به طور مستقیم از بیلبا ئو به پورتسموث انگلیس رفت. برای جابجایی های درون شهری، وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی و ترموا گزینه های خوبی محسوب می شوند.

کلاه های بومی باسکی، عروسک های محلی با لباس های بومی و گیوه های باسکی از سوغاتی های بیلبائو به شمار می فرایند. شما برای خرید می توانید به بازار لاریبرا (La Ribera Market) و مرکز خرید زوبیارته (Centro Comercial Zubiarte) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های بیلبائو می توان به موزه گوگنهایم بیلبائو (Guggenheim Museum Bilbao)، موزه هنرهای عالی بیلبائو (Bilbao Fine Arts Museum)، ساحل پلنسیا (Playa de Plencia)، کاسکو ویه خو (Casco Viejo)، مرکز فرهنگی آزکونا زنتروا (Azkuna Zentroa)، پارک دونیا کاسیلدا (Dona Casilda park) و میدان پلازا نوئوا (Plaza Nueva) اشاره نمود.

دیگر دیدنی های بیلبائو شامل موزه باستان شناسی، قوم نگاری و تاریخی باسک (Museo Arqueologico, Etnografico e Historico Vasco)، باسیلیکا بگونا (Basilica of Begona)، موزه دریایی ریا د بیلبائو (Museo Maritimo Ria de Bilbao)، کلیسای کاتولیک سان نیکولاس (Iglesia de San Nicolas)، کلیسای جامع بیلبائو (Bilbao Cathedral) و پل زوبیزوری (Zubizuri) می گردد.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: کجارو / tripadvisor.com / spain.info / theculturetrip.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 106177

به "بیلبائو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیلبائو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید