تا 15 فروردین آزادسازی معتادان ممنوع

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: معتادان متجاهر جمع آوری شده در استان زنجان که در کمپ ها هستند تا 15 فروردین 1400 آزاد نخواهند شد.

تا 15 فروردین آزادسازی معتادان ممنوع

به گزارش خبرنگاران زنجان خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که در محل استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه در سال 1400 باید کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فعال گردد، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و پیشگیری طرح یاری گران زندگی، باید توسط دستگاه های ذی ربط عملیاتی شده و جامعه هدف اعم از جمعیت دانش آموزی، سازمان های مردم نهاد، حوزه دانشجویی، خانواده ها و ورزش و جوانان به درستی هدف گیری و شناسایی گردد، زیرا اگر در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم شاهد کاهش معتادان متجاهر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله بحث ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان و ساماندهی معتادان متجاهر باید اولویت قرار داده شده و ساز و کار آن مشخص گردد، اضافه کرد: مشارکت های مردمی، فعال کردن و بهره گیری مطلوب از سازمان های مردم نهاد و مجموعه تشکل های غیردولتی می توانند به عنوان فرصت در کنار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و سایر دستگاه های اداری یاری نمایند.

این مسئول با بیان اینکه حوزه درمان با دو رویکرد تحت پوشش قرار دادن معتادان تحت درمان توسط بیمه سلامت از جمله اولویت های موجود برای حمایت از خانواده ها است، توضیح داد: گرم خانه در شهر یک فرصت است اما استفاده مطلوبی از آن نمی گردد، زیرا از این فرصت می توانیم در حوزه آسیب های اجتماعی اعم از معتادان و غیره استفاده کنیم، بنابراین شهرداری زنجان باید در سال 1400 تمهیداتی در این زمینه اتخاذ کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نقش دستگاه های ذی ربط در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر استان باید مشخص شده و شیوه نامه آن طراحی گردد، ادامه داد: منطقه خیام زنجان یک فرصتی برای جمع آوری معتادان ولی به لحاظ روانی جامعه دغدغه دارد و تهدید کند بنابراین شهرداری زنجان باید از لحاظ فیزیکی تمهیداتی برای محل تجمع معتادان شهر زنجان بیندیشد.

مرادی با تاکید بر لزوم آنالیز و مستندسازی ساماندهی معتادان و اعتباراتی که باید تخصیص گردد، اظهار کرد: باید گروه های همپا و سمن ها تقویت گردد و شیوه تشکیل، حمایت هایی که از استان و کشور می توانیم اخذ کنیم و فرایند اجرایی و مدیریتی خانه میان راهی باید انجام گردد.

وی با بیان اینکه تا 15 فروردین ماه 1400 معتادان استان زنجان آزاد نخواهند شد، اظهار داشت: باید در منطقه خیام زنجان آنالیز میدانی اجرا شده و اگر باید در عملکرد شلتر تغییری ایجاد گردد؛ فرایند خدمت رسانی شلتر را تغییر دهیم و تمهیدات لازم در این منطقه انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80857

به "تا 15 فروردین آزادسازی معتادان ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا 15 فروردین آزادسازی معتادان ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید