تحویل اشیای کشف شده تاریخی از محوطه سد بلوبین به اداره کل زنجان

به گزارش مهسان بلاگ، اشیای تاریخی حاصل از کاوش های نجات بخشی سد بلوبین به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تحویل داده شد.

تحویل اشیای کشف شده تاریخی از محوطه سد بلوبین به اداره کل زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، امیر ارجمند امروز پنجشنبه 28 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: آثار باستانی محدوده سد بلوبین (قره درق) شهرستان ایجرود به این اداره کل تحویل داده شد.

او گفت: مجوز کاوش نجات بخشی محوطه سد بلوبین توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادرشده است و اشیایی که از این کاوش به دست آمده، مربوط به دوره اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان اضافه کرد: این اشیا شامل هفت عددشیء سفالی، دو عددشیء سنگی، یک عدد مهره سفالی، یک قطعه سفال کارشده، یک عدد شیء آهنین به همراه تکه های سفالی است که در جریان کاوش از محوطه سد بلوبین (قره درق) شهرستان ایجرود به دست آمده است.

او اضافه کرد: این سد با مساحتی بالغ بر 209330 هکتار یکی از زیر حوضه های رودخانه قزل اوزن است که درنهایت به دریای خزر می ریزد.

بر اساس بند ج ماده 114 قانون برنامه پنج ساله چهارم تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی موظف هستند قبل از اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و در مرحله امکان سنجی و مکان یابی نسبت به انجام مطالعات فرهنگی تاریخی در آن خصوص اقدام کنند و در طراحی و مکان یابی پروژه های یادشده نتایج مطالعات را رعایت کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45069

به "تحویل اشیای کشف شده تاریخی از محوطه سد بلوبین به اداره کل زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل اشیای کشف شده تاریخی از محوطه سد بلوبین به اداره کل زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید