ترجمه مجموعه بهترین داستان های 2013 اروپا چاپ شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کتاب فرشتگانی در سوی درون شامل مجموعه داستان های برگزیده اروپا در سال 2013 به تازگی با ترجمه عبدالرضا سالاربهزادی توسط انتشارات کتاب پاگرد منتشر و راهی بازار نشر گردیده است.

ترجمه مجموعه بهترین داستان های 2013 اروپا چاپ شد

از سال 2010 جُنگ داستان های کوتاهی با عنوان Best European Fiction منتشر می گردد که ترجمه انگلیسی داستان های کوتاهِ سال کشورهای اروپایی را در بر می گیرد. کتاب فرستگانی در سوی درون که نامش عنوان یکی از داستان های کتاب است، داستان های سال 2013 این جنگ را در بر می گیرد و دبیرش الکساندر هِمون متولد 1964 در بوسنی بوده است. او در سال های 2013 و 2010 دبیر این جنگ بوده که از طرف منتقدان به عنوان یکی از بهترین مجموعه های این جنگ معرفی گردیده است.

الکساندر همون نویسنده آمریکایی بوسنیایی الاصل است که چند جایزه ادبی از جمله جایزه انجمن قلم و دو مرتبه هم جایزه مطبوعات ملی را به خود اختصاص داده است.

کتاب پیش رو 6 داستان با این عناوین دارد: رومیزی نادا، فرشتگانی در سوی درون، موسیقی در بن استخوان، سیماب در دماسنج، هجرت، سیمای یک مادر در قابی آمریکایی.

میرانا لیکارباژلی یکی از نویسندگانی است که داستانش در این کتاب چاپ گردیده است. او متولد سال 1961 در اسلونی امروز؛ و استاد زبان و ادبیات اسلوونی است. دیگر نویسنده ای که با داستانش در این اثر حضور دارد، دولسه ماریا کاردوسو متولد سال 1964 در پرتغال است. او در کودکی همراه خانواده اش به آنگولا -یکی از مستعمرات پرتغال - رفت و دوران کودکی اش در این کشور گذشت. او در سال 1975 به کشورش بازگشت و در دانشگاه لیسبون به تحصیل حقوق پرداخت. او در سال 2002 اولین رمانش را منتشر کرد که جایزه ای برایش به ارمغان آورد و در سال 2009 هم جایزه اتحادیه اروپا برای ادبیات را دریافت کرد. او در سال 2010 هم جایزه انجمن قلم پرتغال را گرفت.

از دیگر نویسندگان حاضر در این کتاب، توماس مَک سیموین متولد سال 1938 در دوبلین است. این نویسنده ایرلندی دکترای زیست شناسی دارد و مجموعه داستان های کوتاهش را در سال 2005 منتشر کرد. او در همان سال جایزه بهترین مجموعه داستان های کوتاه را به خود اختصاص داد و رمانش هم در سال 2007 جایزه اصلی همان مسابقه را برد. الوی تیزون نویسنده اسپانیایی که در سال 1964 در مادرید متولد گردیده، هم از دیگر صاحبان اثر در کتاب فرشتگانی در سوی درون است. او تاکنون نامزد دریافت جوایز ادبی زیادی در کشورش بوده است. رمان او در سال 1992 از طرف منتقدان ادبی این کشور به عنوان یکی از بهترین داستان های ادبیات اسپانیا در 52 سال گذشته معرفی گردید. رمان دیگرش هم در سال 1995 نامزد جایزه هرالد بود.

ری فرنچ نویسنده ایرلندی دیگر حاضر در این کتاب است که اثرش در کنار میکلوش واژدا مولف مجارستانی در مجموعه پیش رو چاپ گردیده است. واژدا علاوه بر نگارش داستان، به ترجمه نمایشنامه هم مبادرت داشته است.

در قسمتی از داستان هجرت از این کتاب می خوانیم:

قبل از این که برویم فیلمی تماشا می کنیم درباره معرفی پرندگان گوناگونی که امکان دیدن شان در فار اینگز وجود دارد و سفرهای باورناپذیری که آن ها برای رسیدن به این جا می نمایند. غازهای پاسرخ که از مناطق قطبی شمال روسیه می آیند، چلچله ها و چکاوک های آفریقای جنوبی و چلچله های شنی از چاد.

پدرم می گوید سفر این پرنده ها شگفت انگیز نیست؟

تابلویی را می خوانیم که به ما می گوید دانشمندان هنوز درست نمی دانند چرا پرندگان مهاجرت می نمایند.

تو چی، بابا؟ تو چرا مهاجرت کردی؟

نگاهش می کنم که لحظه ای در این باره فکر می نماید، بعد می گوید نصف آدم هایی که با آن ها به مدرسه رفتم هم از آن جا رفتند، برای ما چیزی در خانه وجود نداشت. آغاز به خندیدن می نماید، یک گله بزرگ از ایرلندی ها، چیزی که ما بودیم همین بود - هزاران لات بی سروپایی که ریختیم روی سر بریتانیا.

این جلوه ای کوتاه بود از خودِ قدیمش که باز پدیدار شد - آدمی بی منطق، تحقیرنماینده. این حالتش بعضی وقت ها به دردسرش می انداخت، وقتی مردم سعی می کردند بحثی جدی درباره موضوع های داغ روز داشته باشند.

از پنجره به بیرون نگاه می کنیم، مردی را می بینیم که دوربینی شکاری و دوربینی عکاسی از گردنش آویزان است.

آره، پاییدن پرنده ها! خیلی آدم ها عاشق این کارند. خودم هیچ وقت این کار را نکرده ام. ولی سرگرمی خوبی به نظر می رسد، آرامش بخش است.

این کتاب با 186 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 16 هزار تومان منتشر گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1762

به "ترجمه مجموعه بهترین داستان های 2013 اروپا چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه مجموعه بهترین داستان های 2013 اروپا چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید