تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در ملاقات با خبرنگاران اهم اقدامات اجرا شده از سوی اداره کل استان را تشریح کرد.

تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، اسماعیل مریوانی روز دو شنبه 20 مرداد ماه در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مدیران خبرگزاری ها، هفته نامه ها، روزنامه ها و همچنین عکاسان خبری و خبرنگاران با بخش های مختلف اداره کل استان گفت: در سطح استان 21 رشته بومی، 12 رشته غیربومی فعال است و این اداره کل ضمن حمایت و پشتیبانی از این رشته ها در صدد است، پشتیبانی بیشتری از رشته هایی که در حال فراموشی هستند انجام دهد.

او اضافه نمود: صنعتگران فعال صنایع دستی در استان بیش از 85 هزار نفر هستند و 5800 کارگاه فعال نیز در سطح استان موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به توانایی های صنعتگران استان، عنوان نمود: 139 اثر از آثار صنعتگران کردستانی پیروز به دریافت مهر اصالت شده اند و این نشان از توانایی بالای هنرمندان استان است.

او اضافه نمود: از مهم ترین مسائل و کاستی های موجود در حوزه صنایع دستی نبود بسته بندی مناسب، نوآوری و صادرات محصول در این بخش است.

مریوانی در ادامه به مسائل و ضرر و زیان صنعت گردشگری استان به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: در راستای شعار امسال، 12 پروژه گردشگری شامل هتل، مجتمع بین راهی و تفریحی و اقامتگاه بوم گردی در دست احداث است.

او به ساخت هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، رستوران های سنتی، مجتمع های تفریحی و گردشگری طی چندین سال اخیر در سطح استان اشاره نمود و اضافه نمود: اداره کل استان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری از هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف این صنعت حمایت خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان توسعه صنعت گردشگری را بدون توجه به گردشگری الکترونیکی غیر ممکن دانست و خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری الکترونیکی، تهیه اپلیکیشن های گردشگری، تبلیغات و معرفی جاذبه ها، برندسازی رویدادها در سطح ملی و.. از برنامه هایی است که امسال در دست اقدام است.

او در ادامه به اقدامات اجرا شده در حوزه میراث فرهنگی و بازسازی و احیای آثار تاریخی اشاره نمود و گفت: برای حفظ و معرفی آثار تاریخی فرهنگی استان نیازمند همراهی هرچه بیشتر مردم و حمایت مسئولان استان هستیم.

در سرانجام نشست اسماعیل مریوانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به سؤالات مطرح شده از سوی خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی پاسخ داد و با اهدای لوح از آن ها تقدیر کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 57997

به "تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید