تشکیل کارگروه نظارتی برای تحقق شعار سال در مجلس

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل کارگروه ویژه ای در این کمیسیون به منظور انجام اقدامات نظارتی در جهت تحقق شعار سال 1400 اطلاع داد.

تشکیل کارگروه نظارتی برای تحقق شعار سال در مجلس

به گزارش فارس، نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کارگروهی در کمیسیون اصل 90 مجلس به منظور انجام اقدامات نظراتی در جهت تحقق شعار سال تشکیل می گردد و این کمیسیون به جد پیگیر موضوع تحقق شعار سال خواهد بود.

وی اضافه نمود: رهبر معظم انقلاب حدود 10 سال است که مسائل مالی و موضوع فراوری را در بحث شعار سال مطرح می نمایند، اما متأسفانه از سوی دولت به ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم این موضوع در عرصه عمل جدی گرفته نشده و در حد شعار این موضوع متوقف مانده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بخش فراوری نیازمند حمایت های جدی است و همه سرمایه ها از جمله در بخش خصوصی و تعاونی برای این منظور باید به کار گرفته گردد.

وی اعلام نمود: ما در مشهد فراوری ظروف چینی و آرکوپال را داریم و سفارشی را از کشور هند برای فراوری این ظروف گرفته بودیم که موانعی بر سر راه صادرات آن ایجاد شد.

پژمان فر اضافه نمود: پس از پیگیری هایی که به وسیله سفیر ایران در هند انجام شد آن ها به ما پاسخ دادند که ما کارخانه ای در کشورمان برای فراوری این ظروف راه اندازی نموده ایم و دیگر لزومی به واردات آن نمی بینیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آن ها در پاسخ به پیگیری های ما به ما گفتند که شما بروید شکایت کنید و هر خسارتی هم که لازم باشد پرداخت می کنیم، اما این ظروف را در کشور خودمان فراوری خواهیم کرد نه اینکه از ایران وارد کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام نمود: آن ها بر این نکته تأکید داشتند ما حاضریم خسارت بدهیم، اما کالای مصرفی مان را در داخل کشور خودمان فراوری کنیم.

وی اضافه نمود: صحیح آن است که ما نیز در کشورمان اینگونه از فراورینمایندگان حمایت کنیم و ببینیم که کشور های دیگر برای حمایت از فراوری داخلی شان حاضر هستند خسارت هم بدهند، اما از فراوری داخلی خودشان استفاده نمایند نه فراوری کشور های دیگر.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79965

به "تشکیل کارگروه نظارتی برای تحقق شعار سال در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه نظارتی برای تحقق شعار سال در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید