تظاهرات 60 هزار نفری در آتن در اعتراض به تغییر نام مقدونیه

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پلیس یونان امروز یکشنبه بیان کرد: 60 هزار نفر در تظاهرات اعتراضی امروز شرکت نموده اند.

تظاهرات 60 هزار نفری در آتن در اعتراض به تغییر نام مقدونیه

بر اساس اعلام پلیس، مردم در میدان سینتاگما (Syntagma) واقع در شهر آتن پایتخت یونان تجمع نموده و به تغییر نام مقدونیه اعتراض کردند.

این تظاهرات اعتراضی درست یک هفته پس از آن صورت گرفت که مجلس مقدونیه اصلاح قانون اساسی این کشور را در مورد تغییر نام این کشور به مقدونیه شمالی مورد تصویب قرار داد.

نخست وزیر مقدونیه پیشتر در این باره گفته بود: تغییر نام کشورمان به آینده عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپا و سازمان ناتو یاری خواهد نمود. مجلس می تواند با تصویب تغییر نام، راه را برای رونق و ثبات مالی هموار کند. این راهی است که از راستا توافق مقدونیه- یونان پیرامون تغییر نام عبور می نماید.

به گزارش خبرنگاران، همه پرسی تغییر نام مقدونیه به مقدونیه شمالی با مشارکت کمتر از 29 درصد از مردم چند ماه پیش به انتها رسید.

یونان همیشه از به رسمیت شناختن این نام خودداری و اعلام می کرد که این نامگذاری به طور ضمنی به ادعاهای سرزمینی مقدونیه در قبال مناطق شمالی یونان که آنها نیز مقدونیه نام دارند، اشاره دارد.

با این حال، در ماه ژوئن سال گذشته پایان یونان و مقدونیه به 3 دهه اختلاف انتها دادند و بر سر انتخاب نام جدیدی برای این جمهوری یوگسلاوی سابق به توافق رسیدند. نهایی شدن این توافق نامه مشروط به تصویب این تغییر نام به وسیله رجوع به همه پرسی بود.

جمهوری مقدونیه از سال 1993 به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و 140 کشور از جمله روسیه و ایالات متحده آمریکا آن را به رسمیت می شناسند.

حامیان تغییر نام جمهوری مقدونیه از جمله دولت این کشور معتقدند، این تغییر نام گذشته از آن که برای اهالی این کشور موجی از افتخار ملی را به همراه خواهد آورد، زمینه پیوستن مقدونیه به اتحادیه اروپا و ناتو را تسهیل خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4721

به "تظاهرات 60 هزار نفری در آتن در اعتراض به تغییر نام مقدونیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات 60 هزار نفری در آتن در اعتراض به تغییر نام مقدونیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید