ثبت ملی 60 اثر تاریخی گیلان در سال 98

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت 60 اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور اطلاع داد.

ثبت ملی 60 اثر تاریخی گیلان در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیرانتخابی چهارشنبه 28 اسفندماه امسال اضافه نمود: آثار ثبت شده در سال 98 شامل 27 اثر غیرمنقول، 16 اثر طبیعی، 12 اثر ناملموس (معنوی) و پنج اثر منقول (اشیاء) است و پرونده 70 اثر دیگر نیز به این شورا ارسال شده است.

او بابیان اینکه از فروردین ماه تا خاتمه اسفندماه امسال اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ابلاغ و مشارکت های اجتماعی برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی استان هزینه شده است، اضافه نمود: درحالی که استان گیلان با مناظر طبیعی همچون دریا و کوه شناخته می گردد، اما این استان با دارا بودن 1173 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی در کشور رادار است.

ا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان توضیح داد: برگزاری اولین همایش میراث طبیعی کشور در گیلان، معین و تصویب حریم پنج اثر تاریخی، انجام برآورد در هفت محوطه تاریخی و ثبت جهانی سه سایت جنگل های هیرکانی در گیلان از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی گیلان در امسال است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40625

به "ثبت ملی 60 اثر تاریخی گیلان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی 60 اثر تاریخی گیلان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید