جریان خودپالایی باید در تالاب انزلی برقرار گردد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید جریان خودپالایی در تالاب انزلی برقرار گردد، گفت: تا وقتی جریان خودپالایی در تالاب وجود ندارد، هر هزینه ای هم بگردد نتیجه ای در برندارد، لایروبی کانال و برچیده شده اسکله شماره 10 آب دریا را وارد تالاب می نماید.

جریان خودپالایی باید در تالاب انزلی برقرار گردد

احمد دنیامالی امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی تالاب انزلی این است که جربان خودپالایی در تالاب هم از بالادست و هم از پایین دست مسدود شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اضافه نمود: تا وقتی جریان خودپالایی در تالاب وجود ندارد، هر هزینه ای هم بگردد نتیجه ای در برندارد. در حال حاضر لایروبی کانال و برچیده شدن اسکله شماره 10 براساس پیش بینی ها باعث از بین رفتن دهلیز ایجاد شده، می گردد و اجازه ورود آب دریا را به تالاب می دهد، تله های رسوبی هم در حال پیگیری است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به تصرف غیرمجاز سواحل، گفت: بخشی از تصرف توسط افرادی است که مجوز رسمی و پروانه ساخت دارند که دولت باید منابعی را با توجه به این موضوع جهت آزادسازی سواحل تعریف کند.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس اضافه نمود: تشکیل سازمان عمران سواحل را در مجلس تصویب کردیم اما به انتها نرسید. در سواحل ویلاها و خانه هایی به نام دولت ساخته شده که مورد استفاده مسئولین قرار می گیرد. تحقیق و تفحص هم در این راستا اجرا شده و هزاران میلیارد هزینه تفریح مسئولین در سواحل می گردد که قطعا خسارات سنگینی را به کشور تحمیل می نماید.

وی با اشاره به قطعی های برق، گفت: در فراوری انرژی زیرساخت لازم را داریم اما در انتقال و توزیع مشکل وجود دارد، حدود 2700 مگاوات فراوری برق در استان داریم که میزان مصرف ما حدود 2000 مگاوات است.

در ادامه سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه 18 روستای صومعه سرا در حاشیه تالاب است که در حال از بین رفتن می باشد، افزود: علاوه بر سواحل 70 درصد جنگل های ما از سراوان گرفته تا تالش، همچنین فومن و مازندران مورد تصرف و تجاوز قرار گرفته است.

در ادامه خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شفت و فومن با بیان اینکه تالاب انزلی یکی از ظرفیت های فراملی کشور است، اظهار کرد: عوامل مختلفی در بحث نابودی تالاب دخیل هستند که اجرای پروژه کنارگذر انزلی و دپو در تالاب یکی از موارد است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در صنعت، گفت: گیلان ظرفیت های فراوانی در کشاورزی، گردشگری و صنعت دارد، متاسفانه در صنعت شاهد واگذاری شرکت های عظیمی به افرادی که صلاحیت ندارند، هستیم و متاسفانه سوءاستفاده هایی در این حوزه شده است.

در ادامه علی آقازاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: تالاب عینک هم دست کمی از تالاب انزلی ندارد، بی توجهی و ضعف مدیریتی در برداشت های غیراصولی باعث تخریب تالاب ها می گردد.

وی اضافه نمود: تماشاگر تخریب محیط زیست و رودخانه های استان گیلان شدیم، در حالیکه شهرهای کوچک استان سیستم فاضلاب ندارند و با توجه به مهمان پذیر بودن این استان باید ساماندهی فاضلاب ها را در اولویت قرار دهیم.

محمد کمک، نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس گفت: مطالب مهمی امروز مطرح شد اما خروجی کار عملیاتی می گردد یا خیر؟! الان از تازه آباد انزلی گرفته تا لوندویل آستارا بالای 100 کیلومتر نوار ساحلی داریم که 70 درصد متصرفین دولتی و 30 درصد در اختیار مردم است، در رضوانشهر حتی یک تفرجگاه که در اختیار بخش خصوصی باشد، نداریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56285

به "جریان خودپالایی باید در تالاب انزلی برقرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان خودپالایی باید در تالاب انزلی برقرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید