جشنواره صنایع روستادوست در راه است ، اگر اعتبارات کمیته امداد تامین گردد، سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: اگر اعتبارات لازم کمیته امداد از سوی نهاد های ذی ربط تأمین گردد و بانک ها نیز به تعهدات خود عمل نمایند، ایجاد سالانه 200 هزار فرصت شغلی دور از دسترس نخواهد بود.

جشنواره صنایع روستادوست در راه است ، اگر اعتبارات کمیته امداد تامین گردد، سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، نشست خبری حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور خبرنگاران برگزار گردید.

حجت الله عبدالملکی در این نشست گفت: عمده فعالیت ها و برنامه های معاونت اشتغال کمیته امداد در مناطق روستایی اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: بیش از 60 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد، متوجه روستاییان است و از 175 هزار فرصت شغلی که ایجاد شده، بیش از 100 هزار مورد آن در مناطق روستایی و محروم به مرحله اجرا رسیده است.

معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: از سال 1398 با مدیریتی ویژه به حوزه دانش بنیان ورود و از طرح های نوین حمایت کردیم و همچنین در همه استان ها با پارک های علم و فناوری تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

عبدالملکی گفت: صنایع روستادوست از مفاهیم ابتکاری کمیته امداد است که منظور از صنایع روستادوست صنایعی در مقیاس کوچک و از همه مهمتر به صرفه در روستا ها است و این صنایع نوآور هستند و عنصر خلاقیت در آن موج می زند.

وی اضافه نمود: ویژگی دیگر این طرح این است که تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در آن، بسیار ساده است که به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

معاون اشتغال کمیته امداد اضافه نمود: بعضی از این صنایع در حد اختراع هستند و بعضی نیز در مرحله ایده قرار دارند؛ لذا جشنواره صنایع روستادوست را برگزار خواهیم کرد و از مخترعان دعوت می کنیم تا محصولات و اختراعات خود را از تاریخ 6 مرداد تا 6 شهریور امسال در سایت کمیته امداد به ثبت برسانند.

عبدالملکی توضیح داد: بعضی از این افراد نیز که دارای ایده ای هستند، اما احتیاج به پشتیبانی دارند، می توانند در سامانه ثبت نام نمایند چراکه طرح های آن ها نیز مورد حمایت ما واقع شده است.

وی افزود: برای مثال فراوری دستگاه های نخ ریسی کوچک و پنل های خورشیدی ازجمله طرح های پیروز در روستاهاست و ما از این قبیل اقدامات را در ادامه نیز انجام می دهیم تا رونق فراوری را به روستا ها نیز ببریم.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا به امروز سه هزار پنل خورشیدی در روستا ها فراوری نموده ایم و روستاییان برق فراوری شده را به شرکت توانیر به فروش می رسانند.

عبدالملکی گفت: طرح های به ثبت رسیده در سامانه کمیته امداد، در نمایشگاه صنایع روستادوست که در مهرماه برگزار می گردد، به نمایش گذاشته و محصولات به شرکت های مختلف عرضه خواهد شد. از طرفی کمیته امداد نیز تجهیزاتی را که مورد احتیاج روستاییان باشد، خریداری می نماید، ایده های برتر مورد توجه قرار می گیرد و کار های سرمایه گذاری انجام می گردد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مطرح نمود: برای طرح اول 15 میلیون تومان، طرح دوم 13 میلیون و طرح سوم 11 میلیون هدیه در نظر گرفته شده است که تقدیم می گردد و هدف این است که اقتصاد دانش بنیان را وارد روستا ها کنیم تا بحث اشتغال در روستا ها رونق بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم این حرکت کوچک گامی در راستای جهش فراوریات روستایی باشد و ما دانش و فناوری را در اختیار روستاییان قرار خواهیم داد. اما مهمترین مشکل در این حوزه کمبود دانش نیست، بلکه انتقال دانش به روستاییان است که ما در این حوزه نیز برنامه های ویژه ای داریم.

عبدالملکی با بیان اینکه یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد می گردد، اعلام کرد: 60 درصد اشتغال ایجادشده در روستاهاست؛ همچنین تا به امروز بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر از آموزش های کسب و کار کمیته امداد بهره برده اند و آموزش های ما نیز در چند مرحله انجام می گردد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه نمود: اولین کار آموزش های مقدماتی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ کسب و کار در اسلام شکل می گیرد و آموزش مهارتی مرحله دوم است.

وی اضافه نمود: مرحله آخر نیز آموزش پایدارسازی به منظور افزایش بهره وری است تا افراد بتوانند فراوریات خود را به طور جدی به مرحله عرضه برسانند؛ همچنین ما افراد مخترع را رها نخواهیم کرد و بین سه تا پنج سال همراه آن ها هستیم؛ از طرفی در حوزه آموزش کسب و کار در امسال در حوزه فضای مجازی نیز اقداماتی اجرا شده است.

عبدالملکی گفت: طبق برنامه ای که داریم، باید هر سال 70 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. در سه ساله اول برنامه پنج ساله بیش از 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است؛ اما برنامه خودمان این است که 200 هزار فرصت شغلی را تا انتها سال ایجاد کنیم.

حجت الله عبدالملکی گفت: البته برای این کار باید اعتبارات لازم نیز تأمین گردد که حدود شش هزار و 200 میلیارد تومان است؛ بخشی از این اعتبار تأمین شده است و مابقی نیز اگر از سوی نهاد های ذی ربط تأمین گردد و بانک ها نیز به تعهدات خود عمل نمایند، ایجاد سالانه 200 هزار فرصت شغلی دور از دسترس نخواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان داشت: تا به امروز 70 هزار فقره پرونده در حوزه شناسایی افراد مستعد و انتخاب راهبران شغلی تشکیل شده است که در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از 20 هزار فرصت شغلی با اولویت روستا ها در کشور ایجاد شده است و ما این رویکرد را به ویژه در مناطق محروم ادامه خواهیم داد.

عبدالملکی گفت: در سال گذشته 158 هزار فرصت شغلی خالص در کشور اجرا کردیم و این آمار نشان دهنده این است که کمیته امداد در سال گذشته 37 درصد اشتغال ایجاد شده را به خود اختصاص داده بود؛ اما با این حال 16 درصد از اعتباری که برای ما در نظر گرفته شده بود، به کمیته تعلق نگرفت.

عبدالملکی گفت: ما معتقدیم که اگر نظام بانکی، کمیته امداد را در بحث اشتغال زایی پشتیبانی کند، حل ابرمعضل بیکاری دور از دسترس نخواهد بود. با اینکه کمیته امداد در حوزه ایجاد فرصت شغلی خوب عمل نموده است، اما در امسال اعتباری که به معاونت اشتغال کمیته تعلق گرفته است، نیم درصد کل اعتبار نظام بانکی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مطرح نمود: به هر حال اگر می خواهیم معضلات کشور به ویژه در حوزه بیکاری حل گردد، باید حمایت های اقتصادی از کمیته صورت گیرد و ما انتظارمان این است که اگر بودجه اضافی به ما نمی دهند، لااقل بودجه تصویب شده را به ما بدهند تا برنامه های خود را بدون مشکل اجرا کنیم؛ بنابراین اگر این شش هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به طور کامل به دست ما برسد، سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56542

به "جشنواره صنایع روستادوست در راه است ، اگر اعتبارات کمیته امداد تامین گردد، سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره صنایع روستادوست در راه است ، اگر اعتبارات کمیته امداد تامین گردد، سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید