جشن زمستان بیدار سرعین با حضور گروه موسیقی سنندج برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، دومین روز از جشن اقوام ایرانی در قالب سلسله برنامه های زمستان بیدار سرعین با حضور گروه موسیقی سنندج برگزار گردید.

جشن زمستان بیدار سرعین با حضور گروه موسیقی سنندج برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، این رویداد فرهنگی در دومین ماه از فصل زمستان با هدف رونق گردشگری زمستانی در سرعین، قطب گردشگری کشور برگزار گردید.

زمستان بیدار که در فصل زمستان و با بیش از 60 عنوان برنامه تدارک دیده شده به دنبال رونق گردشگری زمستانی اردبیل است.

جشنواره زمستان بیدار که از روستای خمس شهرستان خلخال شروع شد در ادامه با برگزاری برنامه های شاد و مفرح در گرمی و مشکین شهر به ایستگاه شهر سرعین رسید تا به مدت 5 روز جشن اقوام ایرانی در اردبیل برگزار گردد.

در اولین روز از برگزاری این رویداد استان گیلان با اجرای موسیقی و برنامه های آیینی فرصت شادی و نشاط با اتحاد اقوام ایرانی فراهم شد.

در دومین روز نیز جشنواره اقوام ایرانی با حضور گروه موسیقی کردستان با اجرای مراسم آیینی و موسیقی همراه شد.

یکی از شهروندان اردبیلی با ابراز رضایت از این جشنواره، برگزاری رویدادهایی از این دست را با هدف ترویج نشاط و شادی ضروری دانست.

محمد رحمتی توضیح داد: نیمی از سال در استان اردبیل با بارش برف و سرما همراه است و در سال های گذشته شاهد رکود گردشگری این استان بودیم بطوریکه حتی شهر سرعین نیز راکد بوده و عملا مسافران به ندرت به این استان سفر می کردند.

او تاکید نمود: سال جاری با برگزاری جشنواره های متنوع این روند تغییر یافته و ما شاهد رونق سفرها به اردبیل هستیم.

شهروند دیگری معتقد است جشنواره های زمستانی موجب نشاط افزایی در بین شهروندان خواهد شد.

نسرین علیپور توضیح داد: اقدام میراث فرهنگی در برگزاری این جشنواره ها ستودنی است و توانسته شادی و نشاط در بین خانواده ها به همراه داشته باشد.

در ادامه جشنواره اقوام ایرانی سرعین میزبان استان های کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی و بوشهر خواهد بود و تا سرانجام زمستان برنامه های متنوعی در شهرستان ها اجرا خواهد شد.

اردبیل که به عنوان آلپ ایران زمین شناخته می گردد در سفر معاون رئیس جمهور به عنوان پایلوت طرح های گردشگری شناخته شده و زمستان بیدار یکی از طرح های شاخص رونق گردشگری زمستانی است که برای اولین بار در کشور اجرا می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15587

به "جشن زمستان بیدار سرعین با حضور گروه موسیقی سنندج برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن زمستان بیدار سرعین با حضور گروه موسیقی سنندج برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید