جمعیت هلال احمر مسئله ای برای تامین داروی بیماری های خاص ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدباقر محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهارداشت: علیرغم تمام تحریم هایی که با آن روبرو هستیم وضعیت انبارهای داروی جمعیت هلال احمر کشور به گونه ای است که برای تامین داروی بیماری های خاص مسئله ای نداریم و تا چند سال آینده داروی مورد احتیاج خود را ذخیره نموده ایم.

جمعیت هلال احمر مسئله ای برای تامین داروی بیماری های خاص ندارد

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت 17 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در سطح کردستان اشاره نمود و اضافه کرد: گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای حضور به موقع در سوانح و اتفاقات جاده ای در 11 پایگاه جاده ای ثابت و شش پایگاه موقت ساماندهی شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: هلال احمر کردستان با برخورداری از پایگاه امداد هوایی و بالگرد و تیم واکنش سریع فعال، در صورت احتیاج و مواقع بحرانی آمادگی خدمت رسانی در استان و حتی استان های با شرایط بحران را دارد.

محمدی یادآور شد: تیم های امداد و نجات هلال احمر استان در طول 10 ماهه سال جاری در محل وقوع 503 حادثه حضور یافته اند که 379 مورد از این تعداد حوادث جاده ای بوده است.

وی بیان نمود: در قالب این تعداد عملیات امداد و نجات، 289 نفر حادثه دیده به مراکز درمانی انتقال داده شده و 144 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه سه هزار و 498 نفر متاثر از این حوادث بوده اند، گفت: 124 نفر فوتی سر صحنه داشته ایم که البته این تعداد فوتی ناشی از سوانح جاده ای مربوط به عملیات هایی بوده که هلال احمر حضور داشته چرا که خیلی از جاده ها را این جمعیت پوشش نداده است.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: در حال حاضر 583 نفر در قالب 118 تیم عملیاتی آموزش دیده در سطح استان ساماندهی شده اند که در حوادث مختلف حضور دارند.

وی از برگزاری 305 کلاس آموزشی با شرکت پنج هزار و 902 نفر خبرداد و اضافه کرد: در قالب برنامه های مطلع سازی عمومی نیز سه هزار و 978 نفر آموزش های لازم را در سطح استان فراگرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: طرح خادم از دیگر برنامه های هلال احمر استان است که در قالب این طرح 15 هزار و 500 خانواده در طول یک سال آموزش نحوه پناه گیری در خانه های خود در زمان وقوع زلزله را فرا گرفته اند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه داوطلبان این جمعیت نیز اشاره نمود و یادآور شد: یک هزار و 608 نفر داوطلب هلال احمر در قالب چهار گروه راهنمایی، مهارت، مشارکت و حمایت ساماندهی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انعکاس صحیح اخبار و اطلاع رسانی به جامعه از رسالت های مسئولان فعال در حوزه مدیریت بحران است، بیان نمود: انعکاس صحیح و به موقع خبرها موجب حاکم شدن آرامش در جامعه خواهد شد که رسانه های ما در این زمینه سرآمد هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان دقت و سرعت در انعکاس خبرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر دقت در انعکاس اخبار وجود نداشته باشد شایعات زیادی را به دنبال خواهد داشت که موجب نگرانی در جامعه می گردد.

محمدی با بیان اینکه چون در زمان بحران خبرنگاران در بخشی از بحران قرار دارند، اظهارداشت: نحوه مقابله با حوادث و سوانح برای خبرنگار لازم است.

وی در ادامه اضافه کرد: آموزش های امداد و نجات برای خبرنگاران لازم است و ما به عنوان هلال احمر آمادگی کامل برای ارائه این آموزش ها به اصحاب رسانه استان را داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه در کارگروه مدیریت بحران، امداد و نجات و آموزش همگانی مهمترین رسالت هلال احمر است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر در استان کردستان در چند حوزه کار می نماید و در قالب معاونت های مختلف به رسالت های ذاتی خود عمل می نماید.

محمدی یادآور شد: کردستان یک استان زلزله خیز است و در بحث سیل و حوادث کوهستانی و آتش سوزی و غیره نیز این استان مستعد است و ارائه هر چه بیشتر آموزش های لازم در برخورد با این هر کدام از بحران ها باید جدی گرفته گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه استخدامی ها در این جمعیت اشاره نمود و بیان نمود: با توجه به مصوبه ای که در این سازمان داریم تمامی استخدامی های ما باید از بین جوانان عضو این جمعیت صورت گیرد و هیچ فردی خارج از این چارچوب نمی تواند در آزمون های مربوطه نیز شرکت کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4334

به "جمعیت هلال احمر مسئله ای برای تامین داروی بیماری های خاص ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت هلال احمر مسئله ای برای تامین داروی بیماری های خاص ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید