حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته گردد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: اشتغال و کارآفرینی دانشجویان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است .

حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر یعقوب محمدی فر شنبه 10 شهریور در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که با حضور وزیر علوم برگزارشد، اظهار کرد: امروزه نظام آموزش عالی کشور به خودآگاهی منتقدانه رسیده است .

وی با بیان اینکه موضوع اصلی این اجلاس تعامل و اشتغال دانشجویان است، اضافه نمود: رشد شتابان آموزش عالی در سال های اخیر و ناهمگونی اشتغال و احتیاج بازار با تخصص های دانش آموختگان از آسیب های به وجود آمده است .

محمدی فر با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس معاونان آموزشی اشتغال زایی و توانمندسازی فارغ التحصیلان است، ادامه داد: اتاق های فکر و شبکه ملی دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید تشکیل گردیده و نتایج خوبی با دنبال داشته است .

وی راه اندازی مرکز شتاب در دانشکده کشاورزی و دانشکده مهندسی،راه اندازی کارستان در حوزه فرهنگی و پژوهشی و شبکه جامع ارتباط جامعه با دانشگاه را از اقدامات دانشگاه بوعلی سینا در زمینه اشتغالزایی برشمرد .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مراکز شتاب حلقه مفقوده ای بین ایده پرداز و بازار بود، اضافه نمود:امروزه ظرفیت بخش دولتی به شدت محدود گردیده است بنابراین ما باید به سمت بخش های خصوصی جهت گیری و حرکت کنیم .

وی با تأکید بر توانمندسازی دانشجویان، گفت: اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است .

محمدی فر با بیان اینکه مردم فکر می نمایند که توان نفوذ به دژ محکم و نفوذناپذیر دانشگاه ها را ندارند، عنوان نمود: پردیس های دانشگاهی در کشور فاصله های بسیاری با جامعه شهری و مردم دارد که این فاصله ها باید از بین برود .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و برداشته شدن حصارهای بین این دو حوزه ،عنوان نمود: در صورت حذف دیوارهای بین دانشگاه و جامعه، دانشجویان و جامعه دانشگاهی احساس مفید بودن می نمایند .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 902

به "حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید