خبرنگاران استاندار : تزریق نیروی متخصص به حوزه درمان احتیاج جدی گیلان است

به گزارش مهسان بلاگ، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه زیرساخت های درمانی از متوسط کشور پایین تراست، گفت : در حال حاضر احتیاج جدی استان تامین کادر درمانی است و به پزشک عمومی، متخصص و یاری پرستار احتیاج داریم.

خبرنگاران استاندار : تزریق نیروی متخصص به حوزه درمان احتیاج جدی گیلان است

ارسلان زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : کادر درمانی استان به سبب فشار کار سنگین و متمادی خسته شده و گیلان بنا به شرایط خاص، همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید به تقویت نیروی انسانی و کادر درمانی بویژه در شرایط کنونی توجه جدی گردد، اظهار کرد : کادر درمانی، فداکارانه در حال خدمت است و در این میان تعدادی از پزشکان و پرستاران ما در راستا ایثارگری اجتماعی، شهید راه خدمت شدند و با همه این مسائل و تالمات؛ همچنان همه کوششگران عرصه سلامت در فضای همدلانه و با روحیه ای جهادی، پای کار هستند.

زارع با تاکید بر اینکه بارها و بارها اعلام نموده ایم گیلان همچنان یکی از کانون های بحرانی شیوع و گسترش کرونا در کشور است، افزود : از این رو دایم و به اشکال مختلف با بیان اینکه مهمترین مولفه در پیشگیری و موفقیت برای مقابله با این بیماری؛ خودمراقبتی، دیگر مراقبتی و رعایت توصیه های بهداشت فردی و اجتماعی است از مردم خواسته ایم به این توصیه ها عمل و از تردد غیر اضطراری خودداری نمایند.

خانه امن ترین مکان است

وی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که خانه، امن ترین مکان برای حفظ سلامت مردم و اقدامی عملی در جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترل این بیماری است، افزود : آنالیز ها و شواهد نشان می دهد امروز مردم استان به اهمیت این امر رسیده و اکثریت آنان کوشش می نمایند این توصیه ها را رعایت نمایند.

وی اظهار کرد : در این میان جمعیت اندکی هم هستند که این مهم را جدی نگرفته و به فراموشی سپرده اند و همین مساله موجب تداوم نگرانی و دغدغه جدی برای مسئولان استان شده است.

وی با اشاره به قرار داشتن در ایام پایانی سال، گفت : این روزها و ایام نوروز را یک تهدید بالقوه می دانیم زیرا در صورت مسافرت هموطنان به گیلان به طور قطع شاهد پراکنش ویروس و افزایش شمار مبتلایان و بحران جدید خواهیم بود که این امر کار کنترل بیماری را با دشواری هایی جدی روبرو می نماید.

وی با تاکید بر اینکه گیلان همیشه به عنوان یکی از مهمترین اهداف گردشگری در ایام آخر سال و نوروز بوده است، اظهار کرد : اما با توجه به شیوع کرونا در تمامی شهرستان های استان به صراحت اعلام می کنم که هموطنان به گیلان سفر ننمایند و نوروز سال جاری را در منزل و کنار خانواده خود جشن بگیرند.

وی اظهار کرد : به سبب آلودگی که در محیط و جغرافیای گیلان وجود دارد؛ تاکید می کنم که هموطنان مسافرت خود را به ایام تابستان موکول نمایند وحضور تفریحی مسافران و حتی ترددهای غیرضروری داخل شهری و داخل استان اجحاف به مردم است زیرا هر مبتلا و بیماری که به مراکز درمانی و بیمارستان های ما اضافه گردد؛ بار بزرگتری بر دوش فداکاران عرصه سلامت استان که هم اکنون فشار زیادی راتحمل می نمایند، خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40224

به "خبرنگاران استاندار : تزریق نیروی متخصص به حوزه درمان احتیاج جدی گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : تزریق نیروی متخصص به حوزه درمان احتیاج جدی گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید