خبرنگاران بخش معدن کلید توسعه سیستان و بلوچستان است

به گزارش مهسان بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرمایه گذاری معدنی کلید توسعه سیستان و بلوچستان بوده به طوریکه می تواند این منطقه را به ثروتمندترین استان کشور تبدیل کند.

خبرنگاران بخش معدن کلید توسعه سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگاران داوود دانش جعفری روز یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان مملو از فلزات سنگین قیمتی است که اگر از این ها بهره برداری و استفاده گردد می تواند در توسعه استان و ریشه کن کردن فقر منطقه نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: معادن در ایران یک و سه دهم درصد اشتغال مستقیم، سه تا 25 درصد درآمد و 30 تا 60 درصد صادرات کشور موثر هستند و باید به این بخش توجه بیشتری گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معدن یک گنج خدادادی است اضافه کرد: کشورهایی می توانند از این گنج استفاده نمایند که به این نتیجه برسند که تنها راه آن سرمایه گذاری بوده و از این منظر ایران چهل و هشتمین کشور جهان از نظر جذابیت سرمایه گذار در بخش معدن است.

وی توضیح داد: شاخص دیگری به نام حکمرانی معدن وجود دارد که نقش دولت را در جذب سرمایه گذاری نشان می دهد و به ساختارهای نهادی، قانونی، میزان شفافیت و پایداری سیاست های دولت است به این معنی که دستگاه های دولتی اگر بخواهند در بخش جذب سرمایه گذاری معدن فعال باشند باید شاخص استانی جذب سرمایه گذاری در این بخش بالا برود.

دانش جعفری ادامه داد: معدن می تواند باعث توسعه سیستان و بلوچستان به صورت جدی گردد که احتیاج دارد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه وارد شوند تا استان را تبدیل به یک منطقه پیشرو در زمینه صنعت و معدن نمایند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان نیروی انسانی فراوان آن است گفت: این استان هم اینک جوانترین استان کشور است که 67 درصد جمعیت آن زیر 30 سال هستند یعنی سرمایه گذاری از نظر نیروی انسانی با پنجره جمعیتی عالی که وجود دارد می تواند یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد.

رییس خانه معدن ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اقتصاد معدنی می تواند نقش اساسی در توسعه داشته باشد اظهارداشت: به طور قطع ما نتیجه اقدامات در بخش معدن را در آینده خواهیم دید.

محمدرضا بهرامن اضافه کرد: برنامه ریزی ها در بخش معدن آینده محور است و این بخش می تواند در آینده تامین نماینده خوراک بخش بزرگی از صنایع در داخل کشور باشد.

وی اعلام کرد: سرزمینی مثل سیستان و بلوچستان می تواند در آینده تامین نماینده بخش مهمی از اقتصاد معدنی در جهان باشد.

رییس خانه معدن ایران توضیح داد: تامین زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری از اساسی ترین مسائلی است که می تواند پتانسیل معدنی کشور را به داخل کشور و به جهانیان معرفی کند.

رییس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: 23 طرح در بخش صنعت و معدن در این استان با 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری سال جاری افتتاح شده و تا خاتمه سالجاری پروژه های دیگری نیز افتتاح می گردد.

داوود شهرکی اعلام کرد: باید توسعه سیستان و بلوچستان را به مرحله ای برسانیم تا بخشی از کمبودها را با بخش معدن رفع کنیم که رمز موفقیت این استان نیز همین نکته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77689

به "خبرنگاران بخش معدن کلید توسعه سیستان و بلوچستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش معدن کلید توسعه سیستان و بلوچستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید