خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

به گزارش مهسان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- تاکید نماینده مجلس بر لزوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه بازسازی بناهای تاریخی، احتیاج اضطراری بناهای مهم تاریخی داورزن به بازسازی و پرداخت 12 میلیارد ریال تسهیلات به شهروندان معلول مه ولاتی از مهمترین خبرهای کوتاه روز یکشنبه خراسان رضوی هستند.

خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تربت حیدریه - نماینده مردم تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت بخش خصوصی در حوزه بازسازی بناهای تاریخی علاوه بر جلوگیری از تخریب بیشتر این بناهای ارزشمند و اشتغالزایی، به جذب توریست یاری می نماید. محسن زنگنه در جریان بازدید بناهای تاریخی بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه اضافه نمود: هم اینک بهترین اقدام برای شتاب در بازسازی و احیای بناهای تاریخی واگذاری آنها به بخش خصوصی است زیرا دولت با محدودیت منابع روبرو است لذا باید از بخش خصوصی یاری گرفته گردد. وی همچنین توسعه توریستی، توجه به میراث فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع دستی و سوغات را از اولویتهای توسعه پایدار در بخش کدکن برشمرد. مجموعه شیخ حیدر کدکنی، مسجد سنگی، سنگ نگاره های باستانی، قله ملکوه، روستاهای توریستی برس، حاج بیگی، اسفیز و دافی، غار نمک و زادگاه مشاهیری از جمله عطار و شفیعی کدکنی بخشی از جاذبه های تاریخی بخش کدکن در مرکز خراسان رضوی هستند.

داورزن - رییس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی داورزن گفت: 19 میلیارد ریال اعتبار دولتی و مشارکتهای اجتماعی برای بازسازی بناهای تاریخی این شهرستان هزینه شد. محمد عبدالله زاده ثانی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران موضوع بازسازی را بقاع متبرکه، بازسازی نمازخانه های بین راهی و یک بنای تاریخی ذکر و اعلام کرد: 50 بنای تاریخی داورزن همچون آتشکده آذربرزین مهر، کاروانسرای ریوند، مسجدجامع چشام و آب انبارهای مزینان و مهر نیازمند بازسازی اضطراری هستند. داورزن در غرب خراسان رضوی 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 70 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.

مه ولات - رییس اداره بهزیستی مه ولات از پرداخت 12 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به 28 شهروند معلول این شهرستان طی امسال خبر و ادامه داد: 70 درصد اعتبارات این اداره صرف ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولان شده است. امین موذن در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تفاهم نامه ای بین بهزیستی و مرکز آموزش فنی حرفه ای مه ولات با هدف اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولان منعقد شده تا با ارائه آموزش مهارتهای مورد درخواست متقاضیان با دریافت مدرک، جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک معرفی شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78359

به "خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید