خبرنگاران دریافت رشوه از آل سعود، پادشاه پیشین اسپانیا را به دادگاه می کشاند

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- دیوان عالی اسپانیا به دنبال اتهام های طرح شده علیه خوان کارلوس د بوربون پادشاه پیشین این کشور مبنی بر دریافت رشوه از آل سعود، با شروع تحقیقات رسمی، این پرونده را به جریان انداخت.

خبرنگاران دریافت رشوه از آل سعود، پادشاه پیشین اسپانیا را به دادگاه می کشاند

به گزارش خبرگزاری افه، دادسرای دیوان عالی اسپانیا از شروع تحقیقات در خصوص پرونده خوان کارلوس د بوربون پادشاه پیشین این کشور به اتهام دریافت رشوه در ازای قرارداد ساخت خطوط قطار سریع السیر پرنده بیابان که دو شهر مدینه و مکه را در عربستان سعودی به هم متصل می نماید، اطلاع داد.

بر اساس این پرونده، تحقیقات قضایی با هدف یافتن سرنخ هایی در اثبات جرمِ مطرح شده با آنالیز وقایع در ژوئن سال 2014 میلادی، در زمان پادشاهی خوان کارلوس اول انجام خواهد شد.

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا در 15 مارس گذشته (25 اسفند) در پی افشای رسوایی رشوه 100 میلیون یورویی از آل سعودی توسط پدرش خوان کارلوس اول برای تسهیل یک کنسرسیوم در ایجاد خط راه آهن سریع السیر مکه به مدینه، با انتشار بیانیه ای گفت که علاوه بر قطع حقوق 194 هزار یورویی سالانه پدرش، از دریافت ارثیه پدری نیز صرف نظر می نماید.

خوان کارلوس از زمان فوت ژنرال فرانکو در سال 1975 پادشاه اسپانیا بود و 6 سال پیش در پی افشای روابط محرمانه اش با یک زن و سفرهای تفریحی در اوج بحران اقتصادی اسپانیا با انتقادهایی کم سابقه روبرو شد که در نهایت، مقام خود را به پسرش واگذار کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52328

به "خبرنگاران دریافت رشوه از آل سعود، پادشاه پیشین اسپانیا را به دادگاه می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دریافت رشوه از آل سعود، پادشاه پیشین اسپانیا را به دادگاه می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید