خبرنگاران رسانه اسپانیایی: ترامپ عامل تشدید خشونت ها در آمریکا است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران- یک رسانه اسپانیایی بازگشت خشونت ها به پایتخت آمریکا را پس از سه هفته اعتراض مردم به نژادپرستی، نتیجه مستقیم عملکرد توهین آمیز و ادبیات تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در برخورد با معترضان دانست.

خبرنگاران رسانه اسپانیایی: ترامپ عامل تشدید خشونت ها در آمریکا است

به گزارش چهارشنبه خبرگزاری ال موندو، پس از سه هفته اعتراض مردم آمریکا به نژادپرستی بعد از ماجرای قتل یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس در شهر مینیاپولیس، خشونت به پایتخت آمریکا بازگشته است. تصاویری که این روزها خیابان های آمریکا شاهد آن است تداعی همان روزهای نخست آغاز اعتراضات است.

رفتارهای اهانت آمیز ترامپ با معترضان نظیر توئیت روز گذشته او که دستور دستگیری و زندان شدن معترضان به نژادپرستی را صادر کرد، موجب تشدید موج اعتراض ها و به خشونت کشیده شدن آن شده است. ترامپ دیروز در پیام توئیتر دستور داد کسانی که نمادهای نژادپرستی در آمریکا را سرنگون می کنند، باید دستگیر و زندانی شوند.

رویکرد اولیه معترضان پایین کشیدن مجسمه های برخی شخصیت هایی که به عنوان نماد استعمار، برده داری و نژادپرستی، شناخته می شود این بود که مخالفت و اعتراض خود را به تبعیض نژادی به شکل جدی به معرض نمایش بگذارند.

چند روز پیش وقتی معترضان خشمگین در میدان لافایت برای سرنگونی مجسمه اندرو جکسون یکی از روسای جمهور پیشین مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفتند، خشم آنها شدت بیشتری یافت. پلیس با باتوم و گاز اشک آور از آنها استقبال کرد. جکسون یکی از برده داران جنوبی آمریکا و ژنرالی بود که از سال 1829 تا 1837 سکان ریاست جمهوری در این کشور را در دست داشت.

به نظر نمی رسد که این نگرش ترامپ فقط به دلیل این مجسمه باشد بلکه هدف اصلی او، نگرانی از تکرار حضور معترضان در واشنگتن و به خطر افتادن امنیت کاخ سفید است. ترامپ روز گذشته در توئیتی نوشت: تا زمانی که من رئیس جمهور شما هستم اجازه نخواهم داد منطقه خودمختار در پایتخت ایجاد شود.

منظور او از منطقه خودمختار، مناطقی است که معترضان در آنجا تجمع می کنند.

گروهی از معترضان به نژادپرستی سعی داشتند تا مجسمه اندرو جکسون رئیس جمهور سابق آمریکا را از میدانی در نزدیکی کاخ سفید به زیر بکشند. معترضان شعارهایی در مخالفت با نژادپرستی و رفتارهای وحشیگرانه پلیس آمریکا سر می دادند، مأموران پلیس با استفاده از اسپری فلفل سعی کردند تا معترضان را متفرق کنند، معترضان تا به امروز مجسمه های برخی از رهبران کنفدراسیون را در شهرهای مختلف آمریکا به زیر کشیده و منهدم کرده اند.

معترضان در روزهای گذشته شماری از مجسمه های شخصیت های دوران برده داری آمریکا را سرنگون کردند. تظاهرکنندگان به نابرابری نژادی و خشونت پلیس آمریکا اعتراض کردند. همچنین اعتراضاتی در کشورهای دیگر از جمله انگلیس و فرانسه برگزار شد.

آمریکا با گذشت یک ماه، همچنان ملتهب از صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی علیه رفتار خشونت بار و نژادپرستانه پلیس این کشور علیه رنگین پوستان در آمریکاست که با قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در پنجم خرداد ماه جرقه آن زده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54004

به "خبرنگاران رسانه اسپانیایی: ترامپ عامل تشدید خشونت ها در آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه اسپانیایی: ترامپ عامل تشدید خشونت ها در آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید