خبرنگاران وزارت خارجه سوریه کنفرانس بروکسل را دخالت در امور داخلی این کشور دانست

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن کنفرانس مجازی بروکسل درباره آینده سوریه آن را دخالت آشکار آمریکا و اتحادیه اروپا در امور داخلی این کشور مطرح کرد.

خبرنگاران وزارت خارجه سوریه کنفرانس بروکسل را دخالت در امور داخلی این کشور دانست

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور در واکنش به کنفرانس بروکسل، امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اظهار داشت که این کنفرانس درباره سوریه و موضع گیری های شرکت نمایندگان در آن، ادامه سیاست های خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمانهای وابسته به آنها بوده و نشان دهنده شکست کوشش ها و ناکام مانند پروژه های خصمانه آنها است.

در این بیانیه آمده است که این کشورها انواع حمایت ها را از تروریسم و ریختن خون شهفرایندان سوریه و ویران کردن زیر ساختهای کشور و سرقت اموال و ثروت های مردم همانند نفت و گندم و تولیدات صنعتی و آثار باستانی به عمل آورده اند و در فرایند بازسازی سوریه و آنچه به دست تروریستها تخریب شده است، سنگ اندازی نموده و انواع تحریم های پیایی را که مردم سوریه را با رنج و سختی روبرو می نماید، اعمال نموده اند و مانعی بر سر راه بازگشت پناهجویان سوری به وطنشان هستند، در نتیجه این کشورها به هیچ وجه نمی توانند مدعیان حمایت از سوریه و مهم بودن سرنوشت مردم کشور باشند، چرا که تحریم ها و جنایت های آنها عامل اصلی رنج های ملت سوریه بوده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید نمود که این کشورها و نهاد نمی توانند جنایت های خود را زیر نقاب انسانی دروغین پنهان نمایند و این سو استفاده آشکار از مساله بشر محبت آمیز و سیاسی کاری برای رسیدن به اهداف خود است.

در این بیانیه تاکید شد که سوریه این گونه دخالت های آشکار را قویا محکوم می نماید و تنها یاریی که این کشورهای می توانند به مردم سوریه بنمایند، این است که حمایت از تروریسم را متوقف نموده و قطعنامه 2253 شورای امنیت را درباره مبارزه با گروه های تروریستی را عملی نمایند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود افزود که مردم این کشور قادر به روبروه با محاصره مالی سخت و تحریم های یک جانبه و غیرقانونی بوده و حمایت از مالی ملی پایه و اساس تصمیم آنها برای داشتن وطنی مستقل است.

این بیانیه بار دیگر تاکید نموده که آینده سوریه را تنها مردم آن معین می نمایند و فشارهای سیاسی و مالی برای شکستن دادن اراده آزاد سوری ها، پیروز نخواهد بود. همچنین دیپلماسی گدایی که بسیاری آن را خوب می دانند، در رفتار و دیپلماسی سوریه جایگاهی ندارد.

نشست بروکسل روز سه شنبه به میزبانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره یاری انسانی به سوریه به صورت مجازی برگزار گردید.

در آستانه برگزاری این کنفرانس بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر موضع گیری کشورش نسبت به کنفرانس بروکسل تاکید نمود و گفته بود: این نشست ها تنها اقدامات نمایشی و تبلیغاتی در راستای خدمت به برنامه های کشورهای برگزار نماینده آن است .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54926

به "خبرنگاران وزارت خارجه سوریه کنفرانس بروکسل را دخالت در امور داخلی این کشور دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت خارجه سوریه کنفرانس بروکسل را دخالت در امور داخلی این کشور دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید