خبرنگاران چین کشتی برقی ساخت داخل را به آب انداخت

به گزارش مهسان بلاگ، پکن- خبرنگاران- کشتی برقی بومی چین با ظرفیت هزار تُن، در بخشی از رودخانه یانگ تسه واقع در شهر چانگجو واقع در استان جیانگ سو با موفقیت آزمایش شد.

خبرنگاران چین کشتی برقی ساخت داخل را به آب انداخت

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون سی جی تی ان چین، این کشتی نیروی خود را توسط باتری لیتیومی و ابَرخازن تامین می نماید که ظرفیت باتری آن 1458 کیلووات ساعت برابر با باتری 40 خودروی الکتریکی است این کشتی که Zhongtiandianyun 001 نام دارد می تواند 50 کیلومتر را پس از 2.5 ساعت شارژ، طی کند.

استان جیانگ سو که یکی از شلوغ ترین آب راه های دنیا است در مجموع دارای حدود پنج هزار سامانه شارژ در هشت شهر مجاور رودخانه یانگ تسه است.

این امکانات هر ساله 57 میلیون کیلووات ساعت انرژی تامین می نماید که به صرفه جویی بیش از 20 هزار تن سوخت دیزل منجر شده و باعث کاهش انتشار بیش از 600 تُن اکسی نیتراید و بیش از 200 تُن دی اکسید گوگرد می گردد.

سالانه حدود 80 هزار کشتی در آب های این منطقه تردد دارند که سوخت بیشتر آنها فسیلی است و اجرای آزمایشی و موفقیت آمیز این کشتی آغاز بسیار خوبی برای محبوبیت کشتی های برقی است.

لی یائوهونگ، مدیر بازاریابی این شرکت گفت: فعالیت سامانه های شارژ به رشد و توسعه کشتی های برقی و تا حد زیادی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در منطقه یاری خواهد نمود.

چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت و بکارگیری انواع ماشین های الکترونیکی از جمله خودرو سواری، اتوبوس، قطار و حتی هواپیما است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49177

به "خبرنگاران چین کشتی برقی ساخت داخل را به آب انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین کشتی برقی ساخت داخل را به آب انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید