خبیری: رئیس آینده فدراسیون باید تخصص، توان مدیریت و کارنامه فوتبالی داشته باشد

به گزارش مهسان بلاگ، عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب شایسته ترین فرد در انتخابات باید به کارنامه و عملکرد گزینه ها توجه کند.

خبیری: رئیس آینده فدراسیون باید تخصص، توان مدیریت و کارنامه فوتبالی داشته باشد

محمد خبیری درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار است 10 اسفند برگزار گردد به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: هر کسی که امروز وارد این عرصه شده شجاعت به خرج داده و هرکدام که به نتیجه مطلوب و پیروزی در انتخابات برسد باید مورد حمایت قاطع قرار بگیرد. اگر قرار باشد شاخصه هایی را بین همین گزینه ها مورد ارزیابی قرار دهیم مهمترین موضوع رزومه، سابقه و عملکرد فوتبالی افراد است. باید به دنبال گزینه ای باشیم که آشنایی کلی با افراد و شخصیت های فوتبالی داشته باشد، با فوتبال زندگی نموده باشد، سابقه مدیریت فوتبال را داشته باشد و در عین حال از دانش علمی، تحصیلات و تخصص برخوردار باشد. باید ببینیم کدام یک از این افراد در باشگاه ها مدیریت نموده اند و مسائل موجود در این سطح را می شناسند؟

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در زمان تعلیق این فدراسیون ادامه داد: نمی توانیم ایده آل فکر کنیم و باید بین همین گزینه های موجود به دنبال بهترین انتخاب باشیم که در این بین، من آجورلو را می شناسم و فکر می کنم مناسب ترین گزینه است. برای من هیچ تفاوتی بین گزینه ها نیست اما از نظر شاخصه ها باید ببینیم که تحصیلات ایشان در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مدیریت بوده، زندگی فوتبالی و سابقه مدیریت در بهترین دوران باشگاه پاس، باشگاه پرطرفداری مثل تراکتورسازی و حتی یک باشگاه خصوصی مانند استیل آذین با مسائل خاص خودش را داشته، رئیس سازمان ورزش شهرداری و رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه ها بوده، حتی مدرک مربیگری فوتبال دارد به این معنی که با مسائل و فضای فوتبال آشناست. او هم کار علمی نموده هم اجرایی و هم فوتبالی، با این وجود در نهایت امیدوارم هر فردی که انتخاب شد مورد حمایت همه اهالی فوتبال قرار بگیرد و بتواند مسائل موجود در فوتبال کشور را برطرف کند.

عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به حساسیت شرایط فعلی فدراسیون گفت: به عنوان فردی که سال ها در فوتبال آسیا حضور داشته ام، به بسیاری از کشورهای آسیایی سفر نموده و تجارب زیادی در این عرصه داشته ام معتقدم رئیس فدراسیون باید سابقه اجرایی و علمی روشن همچنین مرتبط با فوتبال داشته باشد. رئیس آینده باید بتواند ارتباط مطلوبی با ذینفعان و برای ذینفعان فوتبال ایجاد کند. تعامل با هر سه قوای کشور اعم از مجلس، قوه قضاییه و دولت مسئله مهمی است که باید یکی از توانایی های رئیس آینده فدراسیون فوتبال باشد چون کار بسیار سخت و پیچیده ای در پیش خواهد داشت. رئیس به عنوان نماینده فوتبال کشور باید در قبال همه اهالی فوتبال جوابگو باشد و این مسئله به توانایی زیادی احتیاج دارد.

خبیری یادآور شد: فدراسیون فوتبال در شرایط بحرانی قرار گرفته است و اصولا در این شرایط کاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون کار بسیار عظیم و سختی است. همه افرادی که وارد این عرصه شده اند ریسک عظیمی انجام داده اند و هرکدام اگر پیروز شوند و در نهایت ریاست را بر عهده بگیرند باید مورد حمایت همه اهالی فوتبال و کشور قرار بگیرند تا بتوانند در این ماموریت سخت پیروز شوند.

وی اضافه نمود: بازیکنان، مربیان، داوران و مدیران همچنین مسئولان هیئت های فوتبال استان ها از جمله ذینفعان فوتبال کشور هستند که رئیس در قبال مطالبات همه آنها مسئولیت دارد و باید جوابگو باشد. فوتبال به رئیسی احتیاج دارد که تعامل مناسب را برای تحقق اهداف فوتبال و حل مسائل با سایر بخش ها و دستگاه های کشور ایجاد کند. رئیس فدراسیون باید بتواند به مجلس برود و از حق فوتبال دفاع کند، توان مذاکره برای حفظ منافع فوتبال را داشته باشد و با قدرت چانه زنی مطالبات فوتبال را دنبال کند و البته انگیزه برای خدمت به فوتبال داشته باشد.

خبیری بیان کرد: شاخصه های انتخاب رئیس فدراسیون بسیار زیاد است و باید به صورت تخصصی و مفصل در این خصوص صحبت کرد اما فراموش نکنیم که فدراسیون در حال حاضر دچار بحران است و رئیس جدید باید برای مدیریت بحران آماده گردد. باید بتواند تغییرات جدی ایجاد کند و در عین حال انعطاف پذیر باشد، در برابر مسائل انبوه موجود به خوبی مقاومت کند و با تفکر راهبردی همچنین چشم انداز مطلوب تعامل لازم را بین فوتبال و بخش های مختلف به وجود بیاورد و سلامت و پاکدست باشد.

عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: علاوه بر هوش سیاسی برای برقراری ارتباط به سه قوا ضروری است رئیس جدید از هوش تجاری و اقتصادی خوبی هم برخوردار باشد. موضوع بازاریابی و مهارت های تجاری مسئله بسیار مهمی است که من این موضوع را در دانشگاه نیویورک تدریس می کنم. رئیس جدید فدراسیون فوتبال علاوه بر آشنایی با این مهارت باید بتواند از افراد متخصص و توانمندی در این حوزه ها استفاده کند. امیدوارم مجمع فوتبال انتخاب مطلوب داشته باشد و فوتبال را از شرایط موجود نجات بدهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75937

به "خبیری: رئیس آینده فدراسیون باید تخصص، توان مدیریت و کارنامه فوتبالی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبیری: رئیس آینده فدراسیون باید تخصص، توان مدیریت و کارنامه فوتبالی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید