درخت رنگین کمان کجا قرار گرفته است؟

به گزارش مهسان بلاگ، شاید فکر کنید که درخت اکالیپتوس تنها کاربرد زیبایی دارد اما باید بدانید که امروزه اکالیپتوس رنگین کمان یکی از بالاترین ارزش های تجاری را در صنعت تجارت دارد که شاید باور آن کمی سخت باشد.

درخت رنگین کمان کجا قرار گرفته است؟

تا به حال نام درخت رنگین کمان به گوشتان خورده است؟ با دیدن تصاویر زیر شاید فکر کنید که این درختان تنها یک نقاشی هستند؛ اما باید بگوییم که این درختان کاملا طبیعی هستند و به درخت رنگین کمان یا اکالیپتوس رنگین کمان معروف هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این درخت شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید ….

معرفی گونه ایی خاص از درختان = اکالیپتوس دلتا (رنگین کمان)

اکالیپتوس دلتا گونه ای از درختان بلند است که معمولاً به اوکالیپتوس رنگین کمان، صمغ میندانائو یا صمغ رنگین کمان معروف است. اینگونه از درختان بیشتر در کشور های فیلیپین، اندونزی یافت می گردد. می توان گفت که نوعی درخت بومی این کشور ها است.

اگر بخواهید بیشتر از طبیعت این درخت بدانید باید گفت که این درخت، در جنگل های بارانی و بیشتر در نیمکره شمالی رشد می نمایند.

مشخصات این درخت چیست؟

این درخت سریع رشد می نماید و به طور معمول به ارتفاع 60-75 متر با تنه قطر تا 240 سانتی متر و دارای پایه های تا 4 متر می رسد. این پوست پوستی صاف و نارنجی دارد که به صورت نواری ریخته می گردد و رگه هایی از سبز کم رنگ، قرمز، نارنجی، خاکستری و قهوه ای مایل به ارغوانی را نشان می دهد.

شاخه ها تقریباً به صورت مقطع مربع و اغلب دارای بال های باریک در گوشه ها هستند. برگ ها به صورت جفت مخالف، عمدتا 75-150 میلی متر طول و 50-75 میلی متر عرض روی یک دمبرگ کوتاه مرتب شده اند.

رنگ های آن از کجا آمده است؟

درختان اکالیپتوس یک ویژگی خاص دارد که با گذشت زمان قسمت هایی از پوست خود را خرد می نمایند و پوست جدیدی فراوری می نماید که همین امر باعث رنگارنگ شدن تنه خود شده است. در ابتدا رنگ تنه این درخت سبز رنگ است و با گذشت زمان شما شاهد رنگ های آبی، نارنجی، قرمز و قهوه ای نیز خواهید بود.

شما با دیدن این درختان تصور خواهید کرد که در حال تماشای طیف وسیعی از مداد رنگی ها خواهید بود. زمانی که شما در بین هزاران درخت رنگین کمان بایستید تصور خواهید کرد که در سرزمین عجایب خواهید بود. همچنین درختان رنگین کمان بیشتر به دلیل برگ های معطر و منبع اصلی غذای کوالا شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مطالب گردشگری بیشتر اندونزی؛ سرزمین جزیره و جنگل را مطالعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69000

به "درخت رنگین کمان کجا قرار گرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت رنگین کمان کجا قرار گرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید