درمان هنگام طوفان تفکر درستی نیست

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: برای برطرف مشکل ریزگرد و گردوغباری که باعث آلودگی هوا در منطقه می گردد، باید بدنبال یافتن علت و معلول باشیم و برای این کار حتماً احتیاج به کارهای کارشناسی دقیق سعی در برطرف آن داشته باشیم.

درمان هنگام طوفان تفکر درستی نیست

به گزارش خبرنگاران، دکترهادی میرزایی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، بابیان اینکه فقط بگوئیم هنگام طوفان و گردوخاک باید بدنبال درمان باشیم تفکر درستی نیست.

وی باطرح این سئوال که فقط باید نگاه ها به دانشگاه علوم پزشکی باشد؟، افزود: حتماً باید منشأ بروز بحران و ریزگرد با کارهای کارشناسی شده پیدا و این مشکل برطرف گردد، دانشگاه علوم پزشکی آنچه که در توان دارد در حیطه وظایف خودش انجام داده و خواهد داد و در این زمینه خسارات بسیار زیادی هم دیده است .

وی ادامه داد: متأسفانه در امسال نسبت به تمام سال ها بیشترین طوفان را داشتیم به گونه ای که فقط از تیرماه تا شهریور ماه 97 یعنی در سه ماهه دوم سالجاری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان خسارت به تجهیزات و تأسیسات دانشگاه علوم پزشکی اعم از آسیب به تجهیزات پزشکی و اتاق عمل، آسیب به وسایط نقلیه و ... وارد شده است اما در بحث شرایط بد آب و هوایی و خسارات ناشی از طوفان ها و ریز گردها، تاکنون ریالی از ستاد بحران استان دریافت نکرده ایم که بتوانیم تجهیزات را تعمیر یا تعویض کنیم .

وی، برگزاری همایش بزرگ ریزگردها در اواخربهمن ماه جاری، اتمام ساخت بیمارستان تنفسی و افتتاح آن در ایام الله دهه مبارک فجر امسال را ازجمله برنامه ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زابل در رابطه با بحث طوفان ها و ریزگردها در این منطقه مطرح کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه سیستم تهویه و همینطور فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین ازجمله مواردیست که گلایمندی شهروندان را بدنبال داشته و چه برنامه ای دراین زمینه دارید؟ گفت : بیمارستان امیرالمومنین در زابل دارای ساختار قدیمی است که سیستم فاضلاب کشی این بیمارستان نیز در طی این سالها دچار فرسودگی شده است و برهمین منوال مادرزمینه سیستم تهویه نیزبااین مشکل روبرو هستیم ولی این بدان معنی نیست که برای برطرف آن اقدامی انجام ندهیم .

دکتر میرزایی ادامه داد: براساس برآوردهای اجرا شده بازسازی سیستم تاسیسات که تهویه و فضلاب را نیز شامل خواهد شد پنج میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که در قدم اول کارهای بسیار خوبی در این زمینه اجرا شده که امیدواریم تا انتها سال 98 این مشکل برطرف گردد.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین زابل به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی در منطقه سیستان با ظرفیت 263 تخت خواب احداث شده اما اکنون با توجه به گستردگی مراجعات شهروندان و همچنین بافت شهری، به 400 تخت خواب نیز رسیده و براین منوال 70 هزارمترنیز فضا اضافه شده است .

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در منطقه سیستان چهار بیمارستان با 600 تخت خواب داریم و با تلاشهایی که اجرا شده و با مساعدت وزیر و زحمات همه همکاران، برای نقشه راه 1404 مصوب شده که تا سال 1404، تعداد تخت ها به 1576 تخت افزایش یابد که این موضوع به نوبه خود به عنوان یک اقدام بسیار خوب در زمینه سلامت محسوب می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4603

به "درمان هنگام طوفان تفکر درستی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان هنگام طوفان تفکر درستی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید