در محیط های بسته هم ضدآفتاب بزنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، نور آبی همچنین می تواند با ایجاد رادیکال های آزاد، باعث التهاب، تجزیه کلاژن و بافت الاستیک در پوست گردد. بنابراین، سستی در مصرف ضد آفتاب در محیط داخلی را فراموش کنید و مانند زمانی که بیرون می روید، ضد آفتاب بزنید.

در محیط های بسته هم ضدآفتاب بزنیم؟

به گفته متخصصان پوست، شما باید در محیط داخلی از ضد آفتاب بهره ببرید. چرا؟ اگر نزدیک پنجره ها نشسته اید یا جلوی صفحه کامپیوتر هستید، خود را در معرض نور بالقوه آسیب رسان به پوست قرار می دهید.

بعد از ماه ها درگیری با همه گیری کروناویروس، احتمالاً با هنجار جدید کار در خانه، فاصله اجتماعی و محدود کردن زمان حضور در فضا های عمومی، سازگار شده اید. بعضی از افراد می توانند در خانه کار نمایند و بیشتر روز های خود را در خانه می گذرانند.

شاید شما هم هنوز دورکاری می کنید و گوشه ای از خانه رو به پنجره، بالکن یا حیاط خود را به دفتر کار تبدیل نموده اید. اما آیا این بدان معنی است که شما باید داخل خانه هم ضد آفتاب بزنید؟ بهترین ضد آفتاب برای صورت شما در خانه چیست؟ در این گزارش به سوالات شما پاسخ داده می گردد.

اگر حتی تمام روز را در محیط های بسته حضور دارید، از قلم نیاندازید که پوست شما همانند قبل در معرض اشعه های آفتاب واقع شده است. پس تصور استفاده از ضد آفتاب تنها برای بیرون از محیط خانه را پاک کنید و حتما از ضد آفتاب در طول روز بهره ببرید. در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد که کارشناسان می گویند شما باید در محیط داخلی از SPF بهره ببرید.

ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVA)

طبق بنیاد غیرانتفاعی سرطان پوست، اشعه ماورای بنفش که می تواند با از بین بردن خاصیت انعطاف پذیری، نشانه هایی از پیری مانند چین و چروک در پوست ایجاد کند، به وسیله پنجره ها و حتی در هوای ابری در پوست نفوذ می نماید. متأسفانه، تا زمانی که در یک اتاق بدون پنجره نباشید، خطر نفوذ UVA بر پوست شما وجود دارد.

فکر نکنید یک روز تاریک زمستانی یا هوایی پر ابر و بارانی دلیل منطقی است که شما در استفاده از ضد آفتاب سستی به خرج دهید. استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده در طول سال در داخل خانه بسیار مهم است. نور UVA با تجزیه کلاژن و بافت الاستیک، باعث پیری زودرس پوست می گردد. همچنین در تشکیل سلول های سرطانی در پوست نقش آفرینی می نماید.

ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVB)

اشعه ماورای بنفش UVB، نور دیگری است که می تواند پوست شما را در معرض خطر قرار دهد. این اشعه به DNA پوست آسیب می رساند، التهاب پوستی ایجاد می نماید و می تواند باعث آفتاب سوختگی و نابودی سلول ها گردد. سلول هایی باقی مانده نیز با قرار دریافت مداوم در تماس با ای اشعه، آسیب می بینند و منجر به سرطان پوست می شوند.

ضد آفتاب و نور آبی

نور آبی ساطع شده از صفحه های دیجیتال از جمله رایانه، تلفن همراه، تبلت و تلویزیون می تواند از دو طریق روی پوست شما تأثیر بگذارد. نخست اینکه نور آبی می تواند فراوری ملانین یا رنگدانه را در پوست افزایش دهد، که این اتفاق منجر به ایجاد لکه های پیری بر روی پوست می گردد.

نور آبی همچنین می تواند با ایجاد رادیکال های آزاد، باعث التهاب، تجزیه کلاژن و بافت الاستیک در پوست گردد. بنابراین، سستی در مصرف ضد آفتاب در محیط داخلی را فراموش کنید و مانند زمانی که بیرون می روید، ضد آفتاب بزنید.

البته با توجه به اینکه پوست شما در محیط های داخلی، اشعه کمتری جذب می نماید شما احتیاج به تمدید مداوم ضد آفتاب در هر دو ساعت مانند زمانی که بیرون از خانه هستید، ندارید.

اگر این سوال در ذهن شما نقش بسته، راهکار آن ساده است: از آفتاب دور بمانید. پرده ها را بکشید یا جایگاه خود را جابجا کنید. در کل از تمام اشعه هایی که می توانند به پوست شما آسیب برسانند، دور بمانید. وقتی داخل خانه هستید، پرده ها را بکشید یا در محیطی قرار بگیرید که پنجره ای به بیرون ندارد. اما اگر می خواهید جلوی پنجره بنشینید، انتخابی جز مصرف ضد آفتاب ندارید.

منبع: ان بی سی نیوز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62315

به "در محیط های بسته هم ضدآفتاب بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در محیط های بسته هم ضدآفتاب بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید