دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات کاربران!

به گزارش مهسان بلاگ، طبق گزارشی جدید باگی در فیس بوک سبب شده حتی 2 سال پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا، 5 هزار توسعه دهنده اپلیکیشن به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات کاربران!

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از دیلی میل، فیس بوک دوباره اعتراف کرد اطلاعات کاربران را به شیوه ای نامناسب در اختیار شرکت های طرف سوم قرار داده است.

این شبکه اجتماعی پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا تعهد کرد نظارت بیشتری بر میزان اطلاعاتی کند که در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار می گیرد، اما تا به امروز بارها در این جهت شکست خورده است.

فیس بوک در سال 2018 میلادی خاطرنشان کرد دسترسی توسعه دهندگان اپلیکیشن به اطلاعات کاربران را محدود می نماید. یکی از اقدامات فیس بوک در این زمینه وضع قانونی بود که به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه نمی داد از اطلاعات کاربرانی استفاده نمایند که به مدت 90 روز وارد حساب کاربری شان نشده اند.

اما کنستانتینوس پاپامیلتیادیس نائب رییس بخش پلتفرم پارتنرشیپ این شبکه اجتماعی جزئیاتی در باره باگی در سیستم فیس بوک منتشر نموده که به مدت 2 سال کشف نشده بوده است.

او فاش نموده تا همین اواخر حدود 5 هزار توسعه دهنده برنامه به اطلاعات دسته ای از کاربران دسترسی داشته اند که بیش از 90 روز وارد حساب کاربری خود نشده بوده اند. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، تاریخ تولد، زبان و جنسیت آنها می گردد.

فیس بوک ادعا می نماید پس از کشف این باگ آن را رفع نموده اما هنوز اعلام ننموده چرا این مشکل به مدت 2 سال رصد نشده بوده یا اطلاعات چه تعداد کاربر به دلیل وجود آن فاش شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54145

به "دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات کاربران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات کاربران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید