دوربین گوشی های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند

به گزارش مهسان بلاگ، دانشمندان MIT می توانند اشیا 3 بعدی را به یک هزارم اندازه شان کاهش دهند،ممکن است از این روش برای ساخت دوربین های تلفن هوشمند استفاده گردد.

دوربین گوشی های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند
به گزارش خبرنگار ، دانشمندان MIT می توانند اشیا 3 بعدی را به یک هزارم اندازه شان کاهش دهند و مواد مختلف را به راحتی تبدیل به نانومواد نمایند. برای اجرای این روش ابتدا داربست های پلیمر از مواد پلی اکریلات جاذب با استفاده از لیزر در یک نوع خاصی از هیدروژل ایجاد می شوند، سپس دانشمندان با استفاده از تکنیک implosion fabrication و با استفاده از یک ترکیب اسیدی ساختار کلی یک شی سه بعدی را کاهش می دهند. محققان روشی نوین برای کوچک کردن اشیای سه بعدی ارائه نموده اند که در آن از لیزر استفاده می گردد.

کاربردهای روزمره کوچک کردن اشیا

از نظر محققان این روش می تواند در زمینه های رباتیک، پزشکی، اپتیک و سایر روش ها مفید باشد، همچنین ممکن است از این روش برای ساخت لنز های پیشرفته تر دوربین های تلفن هوشمند و یا تجهیزات پزشکی استفاده گردد. ادوارد بویدن از دانشگاه MIT می گوید: شما می توانید مولکول های لنگر مانند را توسط نور به محل مورد نظر وصل کنید و سپس می توانید هر آنچه می خواهید به مولکول ها متصل کنید که آن ممکن است نقاط کوانتومی، قسمتی از DNA و یا نانوذره طلا باشد.این روش جدید، فراوری نانوساختار ها را با استفاده از سه راه بهبود می بخشد:1. سریع تر و ساده تر از قبل فراوری می شوند.2. در سه بعد عمل می نماید.3. همچنین می تواند با مواد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر دانشمندان قادر به فراوری اشیا با اندازه حدودا 1 میلی متر مکعب و وضوح 50 نانومتر تا اندازه 1 سانتی متر مکعب و وضوح 500 نانوتر هستند، آن ها در کوشش هستند تا اشیا با دقت و وضوح بالاتری فراوری نمایند. ساموئل رودریکس از MIT می گوید: مردم سال های زیادی است که در حال کوشش برای ساختن تجهیزات بهتر برای فراوری نانومواد کوچکتر هستند، اما ما متوجه شدیم که اگر شما فقط از سیستم های موجود بهره ببرید و مواد خود را در این ژل قرار دهید، می توانید آن ها را بدون تخریب الگوهایشان به نانوساختارکاهش دهید. منبع: Newatlas

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3788

به "دوربین گوشی های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین گوشی های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید