دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت تر کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دولت آمریکا امروز (چهارشنبه) از قوانین تازه مهاجرتی پرده برداشت که مجوز بازداشت نامحدود خانواده های مهاجر را در طول مدت آنالیز درخواست پناهندگی آنها از سوی قاضی پرونده، صادر می نماید.

دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت تر کرد

به گزارش خبرنگاران، قوانین جدید مهاجرتی دولت آمریکا جایگزین معاهده سال 1997 می گردد که مدت زمان بازداشت بچه ها مهاجر توسط مقام های آمریکا را محدود نموده بود و مطابق تفسیر رایج از آن بازداشت بیش از 20 روز خانواده های مهاجر ممنوع بود.

منتقدان دولتی این معاهده معتقدند که تفسیرهای انجام شده از آن در عمل ضمن افزایش سن مهاجران غیرقانونی موجب شده تا آنها بچه ها خود را نیز همراه بیاورند و با استفاده از تسهیلات این معاهده در طول مدت آنالیز درخواست پناهندگی آزادانه وارد خاک آمریکا شوند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن دفاع از اصلاح قانونی انجام شده تکلیف مهاجران غیرقانونی را معین می نماید که دیگر با به همراه داشتن بچه ها خود مجوز عبور از مرز آمریکا را دریافت نخواهند کرد.

به گزارش یورو نیوز، بر مبنای اعلام این وزارت خانه با شروع اجرای قانون جدید، خانواده های متقاضی پناهندگی در طول دوره آنالیز پرونده شان که چندین ماه به طول می انجامد، باید در بازداشتگاه های مرزی حضور داشته باشند.

آموزشگاه اطفال آمریکا پیش از این بارها نسبت به تبعات جسمی و عاطفی بازداشت بچه ها مهاجر به دولت دونالد ترامپ هشدار داده است.

با این حال ترامپ که از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از لزوم کاهش مهاجرت قانونی و غیرقانونی به آمریکا سخن گفته، هفته پیش نیز از قانون ممنوعیت صدور مجوز اقامت دائم برای آن دسته از مهاجرانی رونمایی کرد که در طول حضور در آمریکا از یاری های دولتی و کوپن غذا استفاده نموده باشند.

قانون جدید به طور معمول باید پس از گذشته 60 روز اجرایی گردد ولی نهادهای حامی مهاجران امیدوارند که چالش های متعدد حقوقی متوجه این قانون، مانع از اجرای زودهنگام آن گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16547

به "دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید