دولت ژاپن خرید تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، ژاپن میخواهد خرید تجهیزات از دو شرکت چینی هواوی و زدتی ای را برای مجموعه های دولتی خود ممنوع اعلام کند. این اقدام در راستای تقویت امنیت اطلاعاتی این کشور در برابر تهدیداتی از قبیل درزهای اطلاعاتی و حملات سایبری صورت می گیرد.

دولت ژاپن خرید تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع می نماید

زومیت نوشت: شرکت های فناوری چینی در خصوص ارتباطشان با دولت این کشور، تحت نظارت شدید واشنگتن و بعضی متحدان آمریکا هستند؛ نگرانی این کشورها، امکان استفاده پکن از شرکت های تکنولوژی برای جاسوسی است.

این تحریم دولتی در ژاپن به دنبال ممنوعیت فعالیت Huawei در بازار ایالات متحده و همچنین جلوگیری از ساخت شبکه 5G توسط این شرکت در استرالیا و نیوزلند است.

روزنامه یومیوری (Yomiuri) که برای اولین بار در روز آدینه این خبر را اعلام نمود، می گوید انتظار می رود دولت ژاپن روز دوشنبه قوانین داخلی خود را در ارتباط با خرید تجهیزات، مورد تجدیدنظر قرار دهد. دو منبع که یکی مستقیما و دیگری به طور غیرمستقیم در جریان این مسأله بودند، گفتند که قرار نیست دولت ژاپن در این تجدیدنظر به طور خاص نامی از هواوی و ZTE ببرد؛ به جای آن قواعدی به جهت تقویت مسائل امنیتی وضع خواهد نمود که این دو شرکت را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن، یوشیهیده سوگا، از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد اما اشاره نمود که کشورش در زمینه های مختلف از جمله امنیت سایبری، با آمریکا همکاری نزدیکی داشته است. او در خلال یک کنفرانس خبری گفت: امنیت سایبری در حال تبدیل به مسأله ای مهم در ژاپن است. ما با درنظر دریافت جنبه های مختلف آن، تصمیمات قاطعی در این رابطه خواهیم گرفت.

هواوی هنوز در این باره صحبتی ننموده و ZTE هم از اظهارنظر خودداری نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26424

به "دولت ژاپن خرید تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ژاپن خرید تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید