دیپلمات کوبایی: روابط با آمریکا در پایین ترین سطح خود است

به گزارش مهسان بلاگ، دیپلمات ارشد کوبایی مسئول روابط با ایالات متحده گفت، روابط بین دو کشور در پایین ترین سطح واقع شده است.

دیپلمات کوبایی: روابط با آمریکا در پایین ترین سطح خود است

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، کارلوس فرناندز دوکاسیو، دیپلمات ارشد کوبایی مسئول رسیدگی به امور ایالات متحد فقدان هر نوع ارتباط دیپلماتیک پس از حمله به سفارت کوبا در واشنگتن به تاریخ 30 آوریل را مورد انتقاد قرار داد و نامه دولت آمریکا را که در آن کوبا به عدم همکاری در مقابله با تروریسم متهم شده، رد کرد.

وی گفت: دولت کنونی آمریکا، وزیر خارجه این کشور و وزارت خارجه ایالات متحده کاملا آشکارا این را مطرح نموده اند که آنها هیچ تمایلی برای بهبود روابط با هاوانا ندارند.

اتهامات علیه کوبا مبنی بر اینکه این کشور چندین فراری و تحت پیگرد وزارت دادگستری آمریکا را پناه داده و به محلی امن برای رهبران گروه چریکی کلمبیای بدل شده، از سوی مقام های هاوانا رد شده است.

این دیپلمات کوبایی همچنین درباره رهبری ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا گفت، کوبا به تضمین های بین المللی پای بند است که شامل تعهد به دولت بوگوتا، ایجاد محلی امن برای چریک ها و در عین حال ادامه فرایند صلح می گردد: ارتباطات کمی بین دولت کوبا و دولت واشنگتن در هر سطحی وجود دارد و دورنمای مصاحبه هم دیده نمی گردد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییراتی را ایجاد کند و گفت: پیروزی یک کاندیدای دموکراتیک می تواند پلتفورمی برای بهبود روابط باشد. هر انتخابی که آمریکایی ها داشته باشند بر تمامی دنیا اثر می گذارد و شامل کوبا نیز می گردد. امروز می توان گفت که اختلاف بین مواضع دو حزب آمریکایی بر سر کوبا بیش از هر زمان دیگری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49578

به "دیپلمات کوبایی: روابط با آمریکا در پایین ترین سطح خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات کوبایی: روابط با آمریکا در پایین ترین سطح خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید