راهکارهای مناسب برای برخورد با کودکی که جیغ می زند

به گزارش مهسان بلاگ، یک روانشناس گفت: جیغ زدن بچه ها دلایل مختلفی دارد و والدین باید تشخیص دهند که علت این رفتار چیست تا برخورد مناسبی داشته باشند.

راهکارهای مناسب برای برخورد با کودکی که جیغ می زند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، فربد مفیدی روانشناس درباره علت جیغ زدن بچه ها، اظهار کرد: بچه ها به دلایل مختلفی ممکن است جیغ بزنند، والدین باید تشخیص دهند جیغ های کودکشان چه علتی دارد و شاید در برخی موارد برای شناسایی علت و راه چاره اصلاح آن به مشورت با روانشناس نیاز داشته باشند.

وی درباره برخی از علت های رایج جیغ زدن، گفت: جیغ زدن به عنوان تمرین صدا سازی، به دلیل تأخیر در رشد گفتار، به عنوان سرگرمی یا بازی، برای رسیدن به خواسته ها و لجبازی و گاهی هم به علامت خشم توسط افراد انجام می شود، البته گاهی هم جیغ زدن نشانه افسردگی و اضطراب کودک بوده و ممکن است ترکیبی از چند علت باشد.

مفیدی با اشاره به اینکه قبل از هر اقدام اصلاحی، تشخیص نوع و علت آن مهم است، اضافه کرد: تشخیص اشتباه ممکن است به راه چاره های نادرستی منجر شود و نتیجه نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

این روانشناس سلامت شرح داد: گاهی جیغ علامتی از فرایند رشد طبیعی و گاهی نشانه شروع لجبازی است، گاهی حکایت از مسائل جدی تر یا حتی بیماری دارد، البته به یاد داشته باشید این علامت معمولا تنها نیست و کودک مسائل و علائم دیگری هم دارد.

وی درباره تشخیص علت جیغ زدن کودک، بیان نمود: برای تشخیص علت جیغ زدن بچه ها لازم است مواردی مانند؛ تعداد و فراوانی، شدت و مدت وجود مشکل، مسائل همراه و تأثیر مشکل بر کودک و اطرافیان را در نظر گرفت. والدین لازم است برای تشخیص نوع و علت جیغ زدن به موارد بالا دقت و سپس اقدام به اصلاح آن ها کنند.

مفیدی درباره روش های اصلاحی برای برخورد با جیغ زدن کودک، گفت: برای اصلاح این رفتار کودک، پس از تشخیص می توان یکی از روش ها را انتخاب کرد. همچنین اجازه دهید فرایند رشد طبیعی کودک طی شود. درمان علل رشدی زمینه ساز، روش های صحیح فرزند پروری، نادیده دریافت و سایر تکنیک های رفتار درمانی، روان درمانی یا بازی درمانی، خانواده درمانی و اصلاح شیوه های برخورد خانواده با کودک و با یکدیگر، دارو درمانی و یا روش های ترکیبی از راه چارههای مناسب برای برخورد با جیغ زدن بچه ها هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56665

به "راهکارهای مناسب برای برخورد با کودکی که جیغ می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای مناسب برای برخورد با کودکی که جیغ می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید