روایت تجربی یک بحران، جنگ درون خانه سخت تر از بیرون است

به گزارش مهسان بلاگ، احسان گرایلی کارگردان نمایش دارم اینجا تجزیه می شم که این روزها در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه است در این باره به خبرنگاران گفت: این نمایش که به تازگی اجرای عمومی خود را شروع نموده نوشته بهاءالدین مرشدی است و تا خاتمه آذرماه روی صحنه خواهد بود.

روایت تجربی یک بحران، جنگ درون خانه سخت تر از بیرون است

وی ادامه داد: این نمایش در گونه آثار ضدقصه قرار می گیرد به این مفهوم که نمایش به معنای کلاسیک دارای قصه پردازی و گره گشایی و اوج و فرود نیست اما روایت دارد. نمایش داستان زن و شوهری را روایت می نماید که توان و تفاهم مصاحبه با یکدیگر را ندارند و بیشتر از حرف زدن با هم مجادله می نمایند. مساله ای که در این نمایش مد نظر ما قرار داشته است توجه به مفهوم بیرون و درون خانه است که این مرزبندی عنصر اصلی روایت داستان است.

گرایلی یادآور شد: البته در نمایش از اتفاقات بیرون از خانه چیزی نمی بینیم اما هر اتفاقی که درون خانه رخ می دهد بر بیرون از منزل هم تاثیر می گذارد و بالعکس. در واقع اتفاقات درون خانه نتیجه رخدادهای بیرونی است و در نگاه جامع تر جامعه ای که از خانواده های ملتهب تشکیل شده باشد در نتیجه پر از تنش و التهاب خواهد شد و البته این اتفاق به شکل برعکس هم وجود دارد.

وی متذکر شد: مفهوم جدال را در این نمایش واژه ای به نام جنگ رهبری می نماید که البته جنگ درون خانه سخت تر از جنگ بیرون است و زمانی که تنش در درون خانه زیاد باشد افراد جامعه تبدیل به آدم های تنهایی می شوند که نمی توانند با هم حرف بزنند و این خشم و ناراحتی را به محیط بیرون نیز می برند.

این کارگردان تئاتر درباره فضاسازی نمایش بیان نمود: دارم اینجا تجزیه می شم اثری تجربی است که در فضاسازی به سمت ذهنی گرایی و اکسپرسیو گرایش دارد. البته ما انتخاب دیگری نیز داشتیم و آن هم این بود که نمایش را کاملا رئالیستی به صحنه ببریم اما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در شیوه اجرایی نیز تهی شدگی آدم ها را به تصویر بکشیم تا به این ترتیب آکسان روی بحران بیشتر گردد.

شکوفه داودی و بهاءالدین مرشدی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا آخر آذرماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3257

به "روایت تجربی یک بحران، جنگ درون خانه سخت تر از بیرون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت تجربی یک بحران، جنگ درون خانه سخت تر از بیرون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید