سامره: بدون همدلی، شفر با قلعه نویی و استراماچونی فرقی ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، سامره: بدون همدلی، شفر با قلعه نویی و استراماچونی فرقی ندارد

جعفر برزگر، استقلال در چند دوره اخیر لیگ برتر پیروز به کسب قهرمانی نشده و تغییرات پی در پی مدیریتی و فنی هم نتوانسته آن ها را به هدف شان برساند.حالا مسوولان این باشگاه با سپردن نیمکت شان به مربی ایتالیایی بسیار امیدوارند که در لیگ نوزدهم جام را بالای سر ببرند.اما در همه این سال ها حواشی زیادی هم برای آن ها ایجاد شد که قطعا تاثیر مستقیم بر این ناکامی ها داشت.با علی سامره مهاج سابق آبی های پایتخت درباره تمام این مسائل صحبت کردیم.او بر این باور است که استقلال بیش از هر چیز احتیاج به همدلی در تمام سطوحش دارد.

سامره: بدون همدلی، شفر با قلعه نویی و استراماچونی فرقی ندارد

*استقلال با شفر نتوانست جام بگیرد و سراغ گزینه دیگری رفت، به نظر شما دلیل پیروز نشدن مرد آلمانی چه بود؟

برای پیروزیت و قهرمان شدن یک باشگاه فاکتورهای زیادی لازم باید کنار هم قرار بگیرند که متاسفانه در استقلال این گونه نبود و به همین دلیل نتوانستند با کسب جام انتظارات را برآورده نمایند.فاکتورهایی مثل،بازیکن خوب،مدیریت و هیئت مدیره و معاونین کاربلد، پیشکسوت دلسوز،پول،لیدر خوب و...نقطه عطف همه این ها اتحاد و همدلی،همه این ها دست به دست به هم می دهند که یک تیم پیروز گردد.

*استقلال این فاکتورها را نداشت؟

قطعا همه این ها را نداشت و شاید فقط دو سه تا از این فاکتورها استفاده می کرد.وقتی این فاکتورها را ندارید فرقی نمی کند مربی تان شفر باشد، یا آقایان قلعه نویی،منصوریان با همین مربی ایتالیایی که آورده اند.مسائل استقلال یکی دو تا نیست و امیدوارم به کسی برنخورد.

*به چند مورد آن اشاره می کنید؟

شما دقت کنید هئیت مدیره و مدیرعامل باشگاه و پیشکسوتان در همه این سال ها چه قدرمصاحبه انجام داده اند و چند تا از این مصاحبه ها توانسته باری از روی دوش استقلال بردارد.متاسفانه در بیشتر این صحبت ها می خوانیم که علیه همدیگر حرف می زنند و انرژی منفی به تیم تزریق می نمایند.این موارد همواره در سال های اخیر به استقلال ضربه زده است.من یک نکته را باید بگویم.

*بفرمایید.

در همه این سال ها افراد بسیار انگشت شماری هم بودند که با هدف خدمت به باشگاه آمدند اما متاسفانه تعداد افراد یا بهتر بگویم مسوول در این تیم آن قدر برای این صندلی کوچک بودند و با مصاحبه های غیرحرفه ای شان کار را برای باشگاه بسیار سخت می کردند.این افراد بر این باورند که با مصاحبه کردن بزرگ می شوند اما سخت در اشتباه هستند.اصلا نباید اجازه ورود این افراد کوچک را به باشگاه بدهند.قطعا این آدم ها هدف شان یاری کردن به تیم بزرگی مثل استقلال نیست و دنبال مطرح شدن هستند.

* اختلافات مدیران باشگاه یکی از سوژه های این باشگاه است. به نظرت دلیش چیست؟

و یک مورد مهمتر این که برخی از مدیران سابق این باشگاه در سال های گذشته خدماتی داشته اند اما آلان اگر پای حرف های شان بنشینید دنبال راهی برای بازگشت به باشگاه هستند.همین طور معاونین و حتی تعدادی از پیشکسوتان هم همواره دنبال مربیگری یا سرمربیگری در این تیم هستند.وقتی تعداد این افراد زیاد گردد به همان اندازه هم انرژی منفی به تیم وارد می گردد و نه تنها یاریی به تیم نمی کند بلکه به تیم ضربه می زنند.در این شرایط درصد پیروزیت پایین می آید و من امیدوارم از این به بعد انتخاب های بهتری صورت بگیرد.سال جاری با حضور آقایان منزوی،ماجدی و البته آقای فتحی که از بدنه باشگاه هستند و سرپرستی باشگاه هم ضمن تشکر از زحمات آقای حاجیلو به عزیزی دادند که هم لیاقتش را دارد هم سوادش را.آقا جواد زرینچه انتخاب بسیار خوبی بود.البته یک گلایه دارم از آقای فتحی.

*بابت؟

این که بعد از انتخاب سرمربی جدید می توانستند شرطی را در قراردادشان لحاط نمایند که دو یاری که همراه خود بیاورد.به نظرم می شد مربی دوم تمرین دهنده یک استقلالی باشد و وقتی شنیدم پیروز قربانی گزینه اصلی است بسیار مسرور شدم اما متاسفانه به خاطر ناهماهنگی و مسائلی که من از آن بی خبرم این اتفاق خوب نیفتاد. این موارد منفی را اگر کم کنیم و به جای آن تصمیمات بهتر و مثبت تری بگیریم راه را برای پیروزیت و قهرمانی هموار می کنیم.به هرحال شرایط سخت است.

*فکر می کنی استقلال با استراماچونی پیروز می گردد؟

سرمربی جدید هنوز شناخت کاملی از لیگ ما و بازیکنان تیمش ندارد. البته احتیاج به زمان دارد تا هماهنگی لازم ایجاد کند اما نباید فراموش گردد که طرفدار استقلال تشنه قهرمانی است.طرفداران نقش بسیار مهمی در این راستا دارند و به اعتقاد من نباید با مسائل احساسی برخورد نمایند و باشگاه باید در گزینش آن ها وسواس بیشتری به خرج دهد.متاسفانه شاهد بودیم که بعضاشعارهایی علیه مدیریت،بازیکنان و .. داده اند که اصلا به تیم یاری نمی کند.اگر فاکتورهای منفی موجودی را که اسم بردم اگر به مثبت تبدیل کنیم و اتحاد خوبی میان مدیران قبلی و فعلی ایجاد گردد و حتی پیشکسوتانی که مدعی مربیگری هستند و لیدرهای زحمتکش همه متحد شوند قهرمانی دور از دسترس نیست.

*به پیشکسوتان اشاره کردی، در حالی که شرکت پیشکسوتان تاسیس شده و...

بله، این یکی از اتفاقات خوبی بود که توسط آقای اولیایی رقم خورد.کوشش شان این بوده که اکثر پیشکسوتان را جمع نمایند که این مسئله می تواند به تیم یاری کند. در کنار همه این ها اگر مانبع اقتصادی شان تامین گردد خیلی بهتر خواهد بود.استقلال و پرسپولیس همواره مسائل اقتصادی داشته اند اما هیچ وقت روی زمین نمی مانند.

* چرا به شما که سابقه بازی در ایتالیا را هم داری پیشنهاد همکاری ندادند؟اگر بدهند قبول می کنی؟ چون شنیدیم رحمان رضایی یکی از گزینه ها است.

درباره دو پست خالی یکی از دوستان مشترک من و مدیریت باشگاه صحبت هایی را با من انجام دادند که خوشبختانه انتخاب های خوبی داشتند.یکی آقا جواد زرینچه و دومی هم پیروز قربانی که امیدوارم او را برگردانند.من برای استقلال آرزوی پیروزیت می کنم و امیدوارم سال جاری قهرمان شوند.

* در فوتبال این اتفاق همواره می افتد که برخورد خوبی با بازیکنان بزرگ در سال های آخر فوتبال شان نمی گردد.سال جاری هم پژمان منتظری با دلخوری رفت، به نظرت چرا؟ البته رحمتی هم رفت؟

درباره بازیکنان جدا شده باید بگویم که باشگاه اگر از این عزیزان قدردانی کند اتفاق خیلی خوبی خواهد بود اما اگر هم این کار را نکردند دلخورنشوند چون اگر قرار باشد برای خداحافظی هر بازیکنی باشگاه ها بازی خداحافظی بگذارند آن وقت باید لیگ را تعطیل کنیم و برای همه بازی خداحافظی برگزار کنیم.به هر حال باید به پذیریم که یک روز باید از این فوتبال دل کند با این که خیلی سخت است. دنبال این هم نباشیم که وقتی رفتیم دیگری را مقصر بدانیم.شاید به توانند تا 38 سالگی در تیم های دیگر بازی نمایند اما در استقلال نباید بازیکن بالای 32 سال باشد و به جوانگرایی رو بیاورند.

*و جدایی مهدی رحمتی.

درباره مهدی هم باید بگویم یکی از ستون های اصلی استقلال بوده و زحمات بسیاری را برای این تیم کشیده و می توانست یکی دو سال دیگر هم باشد و یاری کند ولی متاسفانه حواشی که برخی ها ایجاد کردند ام به نام مهدی تمام شد و او را مقصر دانستند و به نظرم در حقش اجحاف شد و امیدوارم در پدیده هم پیروز باشد.

* انتخاب بهزاد غلامپور به عنوان مربی دروازه بان ها در روزهای اول با انتقاد هایی همراه بود

آقا بهزاد از پیشکسوتان باشگاه هستند و مسرورم که به استقلال برگشتند و امیدوارم پیروز باشند.ایشان و تمام اعضای باشگاه احتیاج به حمایت دارند.

* عملکرد استقلال در فصل جابجایی را چه طور ارزیابی می کنید؟

این که به توانند نفرات اصلی را حفظ نمایند و تا حدودی هم پیروز شده اند اتفاق خوبی است و هنوز فرصت دارند که بازیکنان باکیفیت دیگری را جذب نمایند.به نظرم تا این جا بد کار نکردند.

* تیم امید را هم به فرهاد مجیدی دادند چه نظری داری؟

امیدوارم پیروز باشد. به نظرم بین تیم امید و استقلال انتخاب درستی را انجام داد و می تواند تجربیات بسیار گرانبهایی را به دست آورد و در آینده اگر به استقلال برگشت از آن ها استفاده کند.

* برخی ها معتقدند که مربی ایرانی در این مقطع برای استقلال بهتر بود؟

تعداد مربی ایرانی برای استقلال خیلی کم است.شاید دوسه نفر.البته آن ها با این اتفاقاتی که سال های گذشته افتاد و آن اتحاد را بین طرفدار و مدیریت ندیدیم و زمانی که اتحاد نباشد دیگر فرقی نمی کند مربی ایرانی باشد یا خارجی.

* تیم ملی هم بعد از کی روش با ویلموتس به توافق رسید،چه نظری داری؟

چند سالی را با آقای کی روش سپری کردیم که به فوتبال ما یاری کردند اما انتظارم این بود نسبت به هزینه های بسیاری که فدراسیون متحمل شد نتایج بهتری را به دست می آوردیم.شما نگاه کنید هر سال میلیاردها تومان در لیگ ما هزینه می گردد اما در نهایت بیشتر بازیکنانی که دعوت می شوند لژیونر هستند اگر چه آن ها هم در لیگ ما و توسط مربیان ایرانی پرورش یافته اند.به نظرم یکی از ایرادهای وارد به کار آقای کی روش همین بود که بیشتر به بازیکنان خارج از ایران توچه داشت نه این که آن ها حقی نداشته باشند اما می گردد انتخاب های بیشتری و نگاه ویژه تری به بازیکنان داخلی داشته باشیم.امیدوارن از این پس این طور گردد.همه باید از سرمربی تیم ملی حمایت کنیم ما قبل از این که به جام جهانی فکر کنیم باید در اسیا حرف اول را بزنیم اما در سال های اخیر هدف اصلی فقط رفتن به جام جهانی بود.من با توجه به هزینه های اجرا شده توقع بازی ها و نتایج بهتری را داشتم. امیدوارم مسوولان فوتبال تصمیماتی را اتخاذ نمایند تا بهترین ها برای تیم ملی رقم بخورد چون در نهایت نام ایران عزیز است که باید بدرخشد چون ایرانی ها لایق بهترین ها هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11878

به "سامره: بدون همدلی، شفر با قلعه نویی و استراماچونی فرقی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامره: بدون همدلی، شفر با قلعه نویی و استراماچونی فرقی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید