سنگ اندازی واشنگتن در مقابل اعطای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران

به گزارش مهسان بلاگ، رویترز به نقل از بعضی منابع گزارش داد که دولت ترامپ در صدد است که مانع از اعطای وام 5 میلیارد دلاری به ایران گردد.

سنگ اندازی واشنگتن در مقابل اعطای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران

به گزارش خبرنگاران، دو منبع آگاه به اطلاع خبرگزاری رویترز رسانده اند که دولت ترامپ نمیخواهد میلیاردها دلار بدون هیچ شرایطی به دست ایران و چین برسد.

آمریکا مخالف استفاده سازمان بهداشت جهانی از حق برداشت ویژه است که می تواند در مواقع احتیاج 500 میلیارد دلار را در اختیار 189 کشور عضو بگذارد.

این منابع به اطلاع این خبرگزاری رسانده اند که دولت ترامپ مایل است سازمان بهداشت جهانی از یک تریلیون منابع موجود خود اعم از 100 میلیارد دلار که به وام های ضروری اختصاص داده شده است، برای یاری به سلامت دیگر کشورها در این بحران استفاده کند.

به گزارش خبرنگاران، ایران که در فرایند مبارزه با شیوع کرونا با تاثیر منفی تحریم های مالی آمریکا روبرو است، اخیرا از صندوق بین المللی پول درخواست وام اضطراری نموده است.

دولت آمریکا به وضوح در روزهای اخیر با سنگ اندازی های خود اعطای وام صندوق بین المللی پول به ایران را با مشکل روبرو نموده است.

یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول به خبرگزاری رویترز گفته است که این نهاد هنوز در حال ارزیابی درخواست وام اضطراری ایران به مبلغ 5 میلیارد دلار است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44924

به "سنگ اندازی واشنگتن در مقابل اعطای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی واشنگتن در مقابل اعطای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید