سهم 8.8 تریلیون دلاری گردشگری در اقتصاد جهانی

به گزارش مهسان بلاگ، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) اعلام نمود، صنعت توریسم در سال 2018 با رشد 3.9 درصدی، سهم 8.8 تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی داشته است.

سهم 8.8 تریلیون دلاری گردشگری در اقتصاد جهانی

به گزارش ایسنا، در گزارش سالانه شورای دنیای سفر و گردشگری درباره تأثیرات اقتصادی و اجتماعی این صنعت آمده است سفر و گردشگری (3.9+ درصد رشد) بالاتر از بهداشت و در مان (3.1+ درصد رشد)، فناوری اطلاعات (1.7+ درصد رشد) و خدمات اقتصادی (1.7+ درصد رشد) و پشت سر صنعت فراوری (4+ درصد رشد)، در مکان دوم بخش هایی قرار گرفته است که سریع ترین رشد را در سال 2018 ثبت نموده اند.

گلوریا گوئوارا رئیس کل شورای دنیای سفر و گردشگری نیز بیان کرد: 2018 سال قدرتمند دیگری را برای صنعت گردشگری و نقش پررنگ آن به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی و اشتغال زایی رقم زد و این صنعت از حیث رشد از بسیاری از بخش های مهم دنیای پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، صنعت گردشگری در مجموع 319 میلیون شغل را در سراسر دنیا حمایت می نماید و این بدان معناست که از هر 10 شغل در دنیا، یک شغل با سفر و گردشگری در ارتباط است. همچنین این صنعت طی پنج سال گذشته منبع ایجاد یک شغل از هر پنج شغل در سطح دنیا بوده است و پیش بینی می گردد در 10 سال آینده 100 میلیون شغل جدید نیز ایجاد کند.

این آمار و اراقم حاکی از قدرت صنعت توریسم به عنوان ابرازی برای موفقیت دولت ها به وسیله اشتغال زایی و حمایت از زنان، جوانان و دیگر افراد معمولاً به حاشیه رانده شده جامعه است.

آمریکا با 1.6 تریلیون دلار همچنان صندلی خود را به عنوان بزرگترین بازار سفر و گردشگری دنیا در سال 2018 حفظ نموده است. گردشگری 7.8 درصد از فراوری ناخالص ملی آمریکا را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد که نشان از رشد 2.2 درصد در مقایسه با سال گذشته آن دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6340

به "سهم 8.8 تریلیون دلاری گردشگری در اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 8.8 تریلیون دلاری گردشگری در اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید